Monday

Hitam ka?

Bismillah..

xtau nak boh tajuk apa.. haha..
see the picture..

adik abang tengah pikiaq nak merap apa lagi =.=

fakta nya..
Idris memang lagi cerah dari Fatimah..
Ibu x kisah pun sebab ni kurniaan Allah kan..
dah cukup sifat, sihat walafiat, cergas..
Ibu dah cukup bahagia dengan progress Fatimah..
"just enjoy her progress make Ibu happy"

tapi bebaru nie..
ada la seorang dua dok cakap..
"Eh, meqelit ja tengok"
"Sapa kata HITAM, x HITAM pun"

aduhai pekataan!
xboleh ka guna pekataan elok elok..
lagi satu..
x bersyukur ka?!! 
Anak cucu hampa cerah sangat ka??!
Huh, agak tersentap..

but at least use proper word la kan..
jangan guna HITAM, tapi guna la tak cerah..
hati tak la sentap sangat..
tapi HITAM ka Fatimah?
mata rabun pa?

Yes, memang xsecerah abang Idris kan..
but i'm happy with it..
sebab Fatimah kan anak Ibu..
comel pun macam Ibu.. kihkihkih..
muka macam abah.. - orang kata sejuk hati anak perempuan ikut muka abah
betol ka?
tang hidung mancung tu memang turun abah..
mata pun mata abah..
kebanyakkan nya ikut abah..
Ibu ok jeww..
Fatimah pun membesar dengan elok..
perangai pun baik2 saja..
Ibu dah bersyukur kan..

tapi kenapa mentaliti orang melayu camgitu..
sikit sikit cerah/putih tu cantik
orang kulit hitam pun penah menang Miss Universe..
ok ja..
ermm.. entahla..
kekadang tu orang kata kena tengok la keluarga orang tu macamna kan..
dah Ibu n Abah x berapa putih, macam na Fatimah nak putih selepak kan..
hehe..
dah keturunan pun siam sikit, mamak sikit, melayu sikit kan.

apa pun..
Ibu happy ja Fatimah macam sekarang..
terima seadanya kan..

dengan Atok




xoxo


6 comments:

  1. laaa... baby akk cerah dah tuh.. mana nak cerah lagi kak.. kite ni orang melayu memang ade campur sana sini sikit.. biar je orang nak ckp ape.. :)

    ReplyDelete
  2. tau xpa..mulut orang susah nak tutup..
    hehe

    ReplyDelete
  3. ok lagi tu kata...bby i dah la xberapa nak cerah pastu depa bole kata perut mcm mamak ..adui, sakit hati gila dgr tp i buat bodo ja..janji dia selamat...org yg kata mcm tu sebenarnya xreti nak bersykur.then complain ciptaan ALLAH plak tu..haishh..tettiba teremo plak...geram ja bila dgr org dok complain mcm2...haishhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun..kita yang mengandungkan dia..pastu diorang senang2 ja nak complain2..kita yg ibu leh terima seadanya kan..
      dunia sekarang.. susah nak puaskan hati orang

      Delete
  4. kak...jgn pikir sgt hal cmtu..cm anak sdara ayu, msa kecik dlm lingkungan sblm capai 5 bulan, mmg kelihatan kulit kurang cerah...tp skg dah 6 bulan, cerah ngan berisi tomey berbanding tecik2...so, kak ela jgn fkir sgt...bg ayu, fatimah cerah+comel & slalu nmpk gmbr dia senyum..nnt lg bsar, mst lg tomey.In shaa Allah tomey dalam dan luar.Aamiinn...gpun mlut manusia bkan mcm mlut tempayan, mlut mnusia tak leh tutup...hehe..msing2 dgn pndpt masing2 kan...let it go, ye sis.refresh ur mind.hehe..lov u, lov fatimah+idris, lov u all...

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...