Pages

Friday

Kemas :: Ubat-ubatan

Bismillah...

As salam semua..baget I ni glamer kan.. hehe..sekali sekala..ya dak.. hehe

aritu blogwalking sana sini dok cari kawan kawan, kakak kakak maya yang tunjuk la dekorasi rumah rumah la, susun atur rumah la... semua la..
hehe.. actually, rumah aku dah macam tongkang pecah dah..haha..
so sekarang dah set macam niat la.. nak kemas rumah bagi cantik cantik macam na sekali pun..
even sekarang rumah sewa kan.. hehe..

so aritu terjumpa la Giveaway "Jom Kemas Rumah Bersama" 
shortform dia GA depa kata..aku xtau pun sebelum nie..
sebab ni first time kiranya nak masuk giveaway2 bagai nie..
hehehe..

so hopefully ni langkah awal la utk menghias dan mengemas rumah kecik kami tu jadi lagi teratur ye..
heehee..tapi aku xtau la kalo edisi kemas kemas aku nie diterima.. hehe

ok.. first sekali, aku nak kemas ubat ubat..
selambak dah ubat dah macam orang sakit..hehe..
stock ubat batuk, ubat angin, demam, selsema, tahan sakit.. gitu gitu ja..

ni antara ubat-ubatan dia..
sebelum nie aku main letak dalam fridge macam tu ja..
sekali ngan plastic klinik tu..so nampak messy sikit la fridge aku tu..
sakit mata bila bukak, plastic dia dok berjuntai juntai.. hehe

first sekali, aku keluaq kan semua ubat ubat yang ada dlm fridge tu..

BEFORE

BEFORE

pastu aku susun dia bagi tersusu macam nie..
bekas tupperware ni aku beli kat tesco rasanya..
11 pcs @RM16++ kot..x ingat dah..
ada macam macam size..so amek hat sedang sedang ja.. hehe..

ubat dalam botoi aku bagi dia tidoq macam kat bawah nie..
sebab bekas nie rendah..kalo bekas tinggi sikit baru leh bagi dia berdiri elok..hehe..


Ni rupa dia lepas dah susun dan tutup tupperware tu.. 
kira muat muat la..


Pastu aku label ja dengan sticker label hat aku guna nak label susu Fatimah..jimat kos.. :)
pastu boh balik dalam fridge..
haa baru kemas sikit.. hehe


so finally, jadi la macam nie..
ok dak? apa pendapat kakak2 sekalian..
boleh bagi idea hat lagi bernas kalo ada..

AFTER

hehe.. kira kemas la sikit ubat ubatan kami nie..
so kalo ada idea, leh kongsi kan..
aku ni baru lagi bab bab mengemas ni..
kawin ja baru nak blajaq kemas mengemas nie..sebelum nie mak abah yang dok buat..hehe..
ok kot nooo... :)


xoxo


2 comments:

  1. Ahhaa adik fateha kita..time kasih sudi joing kami...hat mana2 pun takpa..ah-ha ;D

    Yeahhh sungguh kemas..!!!

    tapi ubat awak takleh lawan akk..akk punya laagiii byk...anak 3 org kekdahnya ;p ada masa leh stori mori jugak kan...;)

    ReplyDelete
  2. gud idea...gud luck! moh kita kemas2!!

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...