Friday

Keluarga bertambah lagi

Assalamualaikum..


Hari nie Alhamdulillah.. dah sihat sikit. :)
Ok la kan. hehe.


Hari Ahad lepas, kami sekeluarga terima bakal ahli keluarga yang baru.. hehe
Alhamdulillah, adik yang bongsu, Amin atau kami panggil Dikyang, dah selamat bertunang dengan gadis pilihan..ceh ceh ayat.. haha..
Mula2 tu suprise jugak la dengan keputusan dikyang nie..bukan xsetuju ka apa cuma depa dua2 muda lagi kan..masing2 baru 22thn.. masing2 jugak dok study lagi.. sorang kat Lumut, sorang kat Shah Alam..
Lagipun adik saya yang kembaq pun belum ada calon, hat bongsu lak nak langkah bendoi.. huhu
Mula2 tu pikiaq, main2 betoi la budak2 nie..
"aku ketok satg baru tau..benda tunang2 nie mana boleh main2..kita nak berjanji dengan orang"..
haaa macam tu dalam hati...
Pastu pas abah dah cerita semua, suami pun bagi pendapat..kira ok sikit la.. haha.
Pastu ada jugak berbalas email dengan Ayu nie.. ouisshh! serius rupanya depa dua nie.. ingatkan main2.. hehe..
Tapi bila pikiaq2 balik, semua nie ketentuan Allah kan.
Kita merancang benda yang baik, InsyaAllah yang terbaik la Allah bagi kan.
Lagipun kita tengok sudut perhubungan, saya rasa ini jalan yang terbaik..
Memang keluarga Ayu nak bagi percepat sebab hal2 yang lain macam kesihatan ayahanda Ayu, pastu depa dua nie selalu sangat keluaq berdua, kekadang bertiga..
walaupun xbuat benda2 yang xelok tu sebab saya tahu Ayu dan Dikyang macamna kan..tapi bila dah keluaq berdua tu, yang ketiga mesti la SETAN!..
jadi nak elakkan dari jadi benda yang bukan2.. nauzubillah..mintak simpang kan..kita nak elakkan dari maksiat yang sia2 kan.. maksiat tu memang dah sia2 pun kan.. hehe
mai kita bagi halal kan dulu hubungan depa nie.. hehe
Jadi, mak xmau la bagi nikah terus sebab mak kata, dulu time abang Adi xdak merisik2, bertunang2 nie, sebab abang Adi kan kawin dengan Kak Cicilia seorang mualaf.. budaya pun lain..
Memang kena utamakan Agama tapi mak teringin nak buat hantaran, p merisik, p meminang.. macam tu la..
so keluarga Ayu pun setuju..


Couple of the Day  >.<  
Lagi satu bukan apa, rasa macam Dikyang nie muda lagi sebab kami pun dok panggil dia "Dikyang" lagi kan..
Sentiasa rasa dia la yang kecik sedangkan kami lupa dia dah 22thn..
Sebab kekadang tu, selalu manja2 dengan kami nie, paling manja dengan Kakten la..
Nak makan apa ka, nak PAU duit ka (kasi bold sikit!), nak top up ka, kami jugak yang tolongkan.. kekadang kami mintak dari dia jugak.. hahaha.. sharing is caring! hehe
Nak p mana pun kalo x dengan Ayu, mesti dengan keluarga ja..xdak nak keluaq seronok2 dengan kawan2 lelaki lain ka apa..
Nak kata matang dah tu, kita xleh nak judge benda tu sebab orang yang dah kawin pun ada jugak macam budak2 kan..
Biar masa yang mematang kan dia nie.. hehe.
mana tau dengan status tunangan orang nie, dikyang dan Ayu akan lebih matang.. hehehe


So far, Alhamdulillah..
majlis lancar ja kan..
Cuma Idris xmau dok diam..nak p terjun masuk bendang..puas ligan dia.. huhhuhu
Makanan pun sedap.. haha kira makan ja mak buyung nie.. hehehee.
Ada bihun goreng, laksa, bubuq labu, kuih muih..ayaq sirap.. memang terbaik la.. kenyang sungguh.. hehe
Alhamdulillah.. siap dapat bungkus lagi.. balik umah bedal lagi.. hahaha..


Ok la.. Enjoy gambar la ye.. hehe


hantaran dan wakil lelaki

wakil lelaki lagi > uit! suami ku awat tu? hehe

Mak Mertua dan Keluarga


Sarung Cincin


Salam mintak restu


Penunang dengan mak n MIL hehehe

Bihun goreng

haha mak buyung interprem!


to Ayu / Cuyu,

Welcome to the Family!
InsyaAllah, semoga jodoh berpanjangan..

1 comment:

  1. amboi, da entry sal hat ni gok..hehe
    terima ksih atas ucapan..
    thankyou3...
    kak ela, wish me luck...
    tgh final ni..=)

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...