Friday

Fatimah :: Ikut abang

Bismillah

ce na kau nya posa hari ke tiga nie? ok dak..
aku steady lagi.. berkat makan kurma dengan minum ESP shaklee pagi tadi kot.. hehe..
boleh pulak time bangun nak masak soq tu, Fatimah pun bangun sekali..
aku pun bagi susu soh abah dia bagikan..
mek tu ka kalo dok ngan abah dia ka, bukannya mau tidoq.. kira nak main ja.. hehe
pastu aku lari sat menyusu dia baru dia nak tidoq..
kalo time tu kita sumbat botoi memang tak tidoq nya la mek tu.. hehe..

ok ok aku melalut.. hehe..
sejak posa nie aku macam banyak idea lak nak menaip nie.. tu yg semua benda nak cerita tu.. hehe..

korang tau kan.. aku ada anak menakan nama IDRIS kan kan kan kan..
Idris nie macam madu n racun la utk kami sekeluarga..
Allah pinjamkan dia dekat kak aku saat kak aku memang perlukan dia..
kami pun perlukan dia.. dia memang menceriakan hidup kami.. dia jugak yang banyak buat famili aku mcm berkumpul, bersatu macam tu la.. hehe..

pastu sejak aku preggy memang aku dok tenung gambaq Idris ja..
aku nak sangat anak aku macam Idris.. cerdik macam dia.. cergas macam dia.. semua la.. hehe
time aku preggy jugak Idris selalu mai henyak perut aku, mai cakap cakap kat baby dlm perut..
selalu jugak dia dok mai panggil "Adik" kat perut aku nie..hehe..

waktu baru beranak ke Fatimah, orang kan dok mai tumpu kat Fatimah..
nak pulak Fatimah cucu perempuan sulung dlm famili aku..
pastu nama Fatimah kan klasik sikit, tu yg jiran2 sedara mara pakat suka tu..

Idris nie jeles la sikit..tau dia buat apa kat Fatimah? hehe
bila time orang dok kerumum Fatimah, Idris mai pukui Fatimah kat dahi..
memang menjerit la semua orang..
pastu Idris menangis2 la.. Fatimah lagi la.. kecik lagi..

boleh kata tiap tiap hari nak pukui Fatimah..
pantang kita ralit kit mesti tangan tu laju ja..
Fatimah keja menangis ja tiap tiap hari kena pukui..

tapi sekarang nie kalo dia geram ka apa, kalo dia pukui Fatimah..
Fatimah sengih ja.. sebab dah terbiasa.. hahaha

la ni depa dah bestfriend..sikit sikit mana adik..mana Fatimah..
apa abang buat mesti Fatimah ikut..
awai ritu xleh mengesot / merangkak g.. dia tengok ja..
mata tak lepas usya abang dia..

la ni ka.. merangkak dah.. memanjat dah..
kalo nampak abang kat kotak mainan dia ka..Fatimah ikut sekali p punggah mainan..
tapi kekadang Idris kedekut jugak nak bagi mainan dia.. hehe..

kiranya apa ja abang dia buat dia nak buat jugak..
kalo abang dia ada kat bawah, dia kat atas..dia dok usya balik pagaq (Oo abah aku pasang balik pagaq kat tangga sejak Fatimah jatuh ritu)
perangai pun dah sama macam Idris sikit.. susah nak tidoq.. malam ka siang sama ja..nak main ja keja dia..
nak lagi kalo balik Yan, memang x tidoq selagi abang x tidoq.. abang pun sama..
tu yg kalo nak bagi depa tidoq..sorang kena bawak masuk bilik, kunci pintu.. hehe

aku kalo boleh nak ja tiap tiap ari bagi Fatimah main ngan Idris..
baru cepat cerdik sikit.. cepat belajaq kit.. cergas ja sentiasa..
pastu biaq dia membesaq dengan Idris.. hehe..


Ni pagi besday aku ritu.. bukak mata ja tequih main..

sat abang henyak adik..sat adik p henyak abang

ni kat rumah aku ritu.. macam sebulan tak jumpa.. padahal baru 3 hari..

Ni hari Fatimah demam teruk ritu.. nampak Idris tequih cergas..

berebut nak bawak kereta


Fatimah nak henyak abang lak..

Ni Idris tengah ajak Fatimah upin ipin

Idris buat lawak, Fatimah gelak mengekek sampai terbalik.. hehe


sebenarnya aku buat entry nie sebab minggu ni xbalik Yan..huhuhu
sebab nak balik Pedu.. aku dah la cepat rindu Idris..rindu nak tengok dia main dengan Fatimah..rindu la..
huhuhu

mode # jiwa kacau, tak seronok.. huhuhu






No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...