Pages

Thursday

Balik raya mana

Bismillah

Assalamualaikum..

haa kau, baru sehari posa dah tanya balik mana raya nanti kan..puff
aku rasa ada jugak kan yang mesti bila time posa ja mesti dok terpikiaq tahun nie raya mana kan..
aku pun tergolong jugak kekadang.. hahaa..

even sebelum kawin dulu pun dah bincang dah dengan tunang (skrg suami lerr..)
first year kawin balik mana.. terus dia jawab pedu lerr..side dia kan.. ok fine..
kita macam sedih sedih jgk..mana tak nya first time raya kat tempat lain kan..huhuhu

pastu bila mai time raya, time tu aku preggy kan Fatimah.. dah 7mo ++..
badan pun dah xlarat sangat..lagipun time aku preggy tu macam letih gila gila..
nak pulak dua ari sebelum puasa aku admit sebab turun dah..first day posa aku xposa.. hukhuk..
pastu tengahari posa pertama tu aku check out terus laki aku ajak balik pedu berbukak kat sana..
lagi la aku sedih time tu.. dah la baru check out dari wad, pastu berbukak kat pedu lak..
huhu.. tapi abah aku relax ja..dia kata xbalik Yan pun xpa.. dok sana.. huhu
dia xtau anak dia dah meraung raung dah dalam toilet..sedihhh.. huhuhu

pastu 2 hari sebelum raya, kira nya 2 malam terakhir nak berbukak tu, aku ajak laki aku balik Yan jugak2.
sebab adik beradik aku semua dah balik.. nak jugak la berbukak ngan semua orang..
mesti meriah.. mak aku mesti masak sedap.. pastu pakat2 berebut lauk pauk..
wa wa terbayang kau.. huhuhu..
waktu tu laki aku berkeras nak balik pedu jugak sebab dia kata adik beradik dia pun dah pakat balik..
pastu aku ugut dia - jahat dak aku ni?haha
aku kata kalo xmau balik xpa..raya kita balik Yan...sedangkan ada lagi sehari kan nak berbukak kat sana kan.. huhu..

pastu waktu tu laki aku dah janji akan gilir gilir raya..
dia nak raya pertama as laki bini side dia dulu..
aku ckp la, thn depan dah ada anak, mesti lagi seronok kalo raya kat pedu..
dia xmau, dia nak jugak raya side dia dulu..
so makna nya tahun nie raya side aku lak kan.. hehe..

pastu ritu mak mertua aku tanya raya mana tahun nie.. aku diam ja la..
bukan xmau jawab..saja nak laki aku yg jawab.. hahaha..

pastu baru baru nie aku tengah borak borak dengan laki aku..
aku pun timbulkan isu balik raya nie..
aku cakap la " tahun ni raya pertama dan kedua kat Yan la kan"..
- sebab last year nya raya kedua pun still di pedu kan..raya ketiga baru balik yan tu pun sbb nak ke Langkawi..huhu..
pastu terus laki aku kata "tengok la abah nak soh balik mana"
"sayang yg nak raya bukan abah"
 "kuasa kat tangan abg..ikut abg la"..
terus aku makan hati..huhuhu..
aku cakap.. "xpa la macam tu..syg ikut ja.."
terus aku xcakap ngan dia.. sedihhhhh kauuu..

aku tau dia nak raya kat pedu dulu raya pertama tu..
dengan ada Fatimah lagi, mesti lagi seronok kan..
tapi kan dah janji kan... hehehehe

ko tengok, aku yang emo.. aku tgk laki aku relax ja..
macam xperasaan apa apa.. huhuhu..

kalo ikut ke abah aku ka..dia soh tiap tiap tahun balik pedu..
sebab dia sayang sungguh kat menantu dia nie..
dia kata balik raya ke 3 ke 4 pun xpa..sama ja..
weiii.. mana sama.. raya pertama tu la yang best tu..

tahun lepas nya raya? biasa ja bg aku.. aku xla teruja sangat..maybe sebab first time raya kat tempat lain kan..dengan aku xberapa larat, aku tidoq ja raya pertama tu..gi ziarah umah mak pak menakan laki aku pastu aku balik tidoq lagi..haha..
pastu suasana x macam biasa aku dok raya kat Yan kan..
mana tak sama, dah 26 thn raya kat Yan, tetiba raya kat pedu, memang xsama la..
nak sesuai kan diri dengan suasana kat sana tu maybe take time sikit la..
dah janji kan nak gilir gilir, so kena train diri utk terima la kan..huhuhu..

hopefully tahun nie dapat la raya kat Yan dulu as per promise kan..
dengan ada Fatimah mesti lagi seronok raya kat Yan..
lagi meriah la.. hehehe...





No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...