Pages

Tuesday

Rimas

assalamualaikum...


ehem ehem..
lama sungguh tinggai blog nie.. jangan merajuk sudah blog nie ye.. heee
seminggu lepas busy bertambah lagi dengan xde internet nak berblogging bagai nie.. FB pun tinggai gitu jugak =.="
plan nak upload gambar bertandang tapi gambar xdak lagi..
lagipun nak story jugak bab bertandang nie..

kalo time nikah dan bersanding aritu, saya amek along a.k.a Fyna the glamorous tu make up kan, kali ni nya majlis saya dah pening nak amek sapa..saya mula2 nak amek along jugak tapi cian lak kat dia sebab aritu dah 2 kali mai jauh kan.. so pergi la ke kedai kak tu.. beliau kata boleh make up kan..amek extra RM10 sebab saya nak beliau mai umah kan..so ok la..

tapi sedih ~ makeup xcantik sungguh... nampak tua, nampak hodoh la.. mula2 tu beliau letak eyeshadow kaler koko cerah so xnampak macam pakai eyeshadow langsung, pastu saya request la letak la hitam sikit ka bagi nampak gelap sikit kan.. lagipun pakai biru, xkan nak eyeshadow biru lak.. last2 beliau boh kaler merah pastu main letak atas kelopak gitu ja.. hodoh nya la...pastu saya request lipstik kaler pink or natural ja macam kenduri aritu.. tapi beliau letak merah biji qhemia tu.. merah sungguh.. pastu letak gloss kaler meroon kot.. ah! hodoh nya.. tapi cover lagi la depan beliau.. sebab beliau baik, sambil dok makeup tu bagi petua nak pakai foundation macam na, petua itu petua ini.. ok la bab tu.. tapi bab make up memang xsuka la..

dah abeh makeup beliau soh pakai tudung siap2 sebab kol 10.30 dah nak gerak ke Kuala Nerang kan.. so dah kol 9.30, jadi saya pun pakai tudung siap sekali viel dan crown... Oh! sungguh xselesa tudung kali nie sebab viel yang beli tu berat.. bila berat, dia tarik tudung kebelakang sekali dengan anak tudung, so nampak la rambut depan.. pastu dah siap semua, kakak tu nak balik dah.. beliau tanya ok x make up.. so nak sedapkan hati beliau, cakap ok la.. xmau la satg beliau kecik hati lak.. orang dah seronok mai makeup pengantin kan.. heee..

elok ja beliau balik, saya g dapur, time tu ada suami ngn kawan beliau..saya terus buang make up tu semua..viel dengan crown cabut letak tepi dulu sebab rimas...pastu cari makeup lain, touch up lain..
mak kata aritu lagi lawa sungguh.. ni macam orang tua.. abah pun kata kalo make up sendiri tah lagi cantik.. huhuhu.. saya cuma x yakin ja dengan hasil tangan sendiri.. huhuhu.. menyesal! huhuhu

so, amek make up yang dapat waktu hantaran aritu, touch up sendiri.. huhuhu..

nak di jadikan cerita, time tu tengah sakit mata so semua benda rimas... sampai rumah suami kol 1.00..kol 3 macam tu saya dah cabut viel, crown dan baju lace tu.. cuma pakai jubah dengan tudung, pin kat tepi ja.. puas hati...

Alhamdulillah sebab segala nya ok cuma make up dan tudung dan viel ja xselesa dan xpuas hati... huhu.. kalau tau nak jadi macam tu baik saya buat sendiri viel macam time kenduri dan nikah aritu.. pastu make up sendiri.. ermmm..


apa pun majlis dah selesai... heeee



some gambar ni amek dari blog ayu..heehee










xoxo




2 comments:

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...