Pages

Saturday

Berjimat Cermat

assalamualaikum...


perasan x entry lepas out of topic kan..title lain, cerita kecewi lak kan..heee..
ok la.. arinie nak kongsi sikit ye tentang berjimat cermat nie..sebenarnya xtahu la kalo pendapat orang len kan tentang nie..tapi bagi saya dengan Lilis, ini dikira berjimat cermat la..heee

sejak dari kecik lagi, saya nie xpenah la ada katil queen or king size tu..katil bujang je..tu pun katil 2 tingkat tu..amek yang katil bahagian bawah je..yang atas ada kat bilik komputer..heee.. so bila nak kenduri ni kena la sediakan katil kan..sebelum nie ada plan nak guna bilik pengantin sedia ada yakni bilik kakten la sebab dah buat elok dah untuk kenduri beliau dulu kan..tapi dah kenduri 2 sekali kan so kena la guna bilik saya yang kecik molek itu..

bila dah plan camgitu, so kena la kuarkan budget ye x untuk beli set bilik tidoq nie..tetapi bila dipikir2 balik dengan Lilis dan abah, sebab xkan nak beli 2 set kot kan..ye la kat umah di Yan pastu umah sewa lagi kan..so pas dah bincang, kami buat la keputusan yang katil ja akan letak time kenduri nanti, yang lain letak di rumah sewa terus..katil tu pas kenduri maybe pas sebulan kot baru nak pindahkan ke rumah sewa...hee..jimat x? =.=

mula2 tu cakap kat abah, segan la nanti apa lak kata jiran2 kan..abah kata depa nak kata apa?biaq ja la..heee..bincang2 ngan mak, mak pun ok ja dengan idea tu..heee..so nanti time kenduri, katil je yang baru sebab almari kedabak tu memang xkan alih keluar dari bilik dah sebab dah elok terletak dalam bilik tu..


bagi saya nie berjimat cermat la kan..xkan nak beli 2 set..lagipun xda sapa yang nak guna if saya dah tinggal di rumah sewa kan..but if saya balik ke Yan pun Lilis kata kami leh tidoq atas lantai berlapikkan toto ja..hehee..

ada lagi bab berjimat nie..heee..bukan kedekut tau tapi berjimat ye *harus ditekankan*

langsir dan set cadar bilik pengantin...sebenarnya saya akan pinjam saya punya tailor baju a.k.a jiran nya..aritu time dok fitting baju, sembang2 la dengan Cik Nah, bagitau yang tirai bilik pun kena tukaq baru kan..terus ja beliau offer tirai rumah dia..apa lagi, bab berjimat nie saya dengan pantas berseteju terus..pastu beliau tanya cadar nak x...apa lagi mau tanya kan...mesti la mau kan... >.<


so, end story... kita kena berjimat cermat..xmau membazir...nak elakkan pembaziran..lagipun takut xberkat lak kalo wat kenduri tapi membazir ja kan..huhuhu.. tambah pulak pas kenduri kendara kita still kena teruskan hidup kan, Insyaallah umur panjang murah rezeki, ada anak setahun nie, RM still kena guna kan..tu yang kalo boleh nak berjimat tu..heeee


ok sudahlah cerita jimat cermat ni kan..nanti boring lak..hehe..





saya bergedik waktu NANA si kupu-kupuku bernikah 11.11.11~ sebelah saya E'en si doctor cantik, Nana the bride, mak uda si Muda dan di depa kakYah.. hehee..



No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...