Saturday

Setelah kesulitan pasti ada kemudahan

Assalamualaikum...


Saya percaya "Setelah Kesulitan Pasti Ada Kemudahan" hasil nukilan Dr. 'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni dan di terjemahkan oleh Noraine Abu. Kerana segala-galanya ditentukan oleh Allah SWT.


Alhamdulillah Allah permudahkan perjalanan hidup saya untuk hari ini.. Tiada apa yang mampu saya ucapkan selain bersyukur kepada-Nya kerana memberi kebahagiaan yang saya rasai sekarang..



Kepada Mak, Abah dan Kak Aten, terima kasih untuk segala-galanya hari ini... Ia sungguh membahagiakan..

~alkisah~

Fazlee bagitau dalam pukul 4 depa akan sampai.. jadi, dalam pukul 3 lebih2 tu siap semua dah.. tp saya sempat juga main zombi 2 3 round.. hehe.. keadaan sungguh nyaman dengan hujan lebat..angin kuat.. sejuk ja... hehe.. dalam pukul 4 lebih x sampai2 lagi fazlee nie.. sms pnya sms rupanya perjalanan dari Kuala Nerang ke Yan, hujan turun dengan lebatnya.. Dengan berhati-hati la kot bawak keta tu yang lambat sampai... hehe.. akhirnya yang di tunggu2 sudah tiba.. seperti fazlee cakap hanya 4 orang saja yang ikut tetapi bila sampai, 3 kereta dah parking depan rumah.. total semua dalam 10 orang... huhu.. terkejut semua.. sebab dah siapkan hidangan untuk 4 orang..pinggan mangkuk, gelas dan cawan siap sedia untuk 4 orang saja.. kelam kabut juga mencari pingan mangkuk dan gelas serta cawan lain.. hehe.. dugaan tu.. hehe (",)...

Mak buat mee kari arini.. mee kari special.. hehe.. walaupun saya xmakan mee tp dapat juga merasa karinya.. hehe..

Hari ini saya hanya memakai baju kurung yang dihadiahkan kepada saya oleh Husna.. Simple saja..




ramai-ramai pakat duduk dibawah saja untuk menikmati hidangan istimewa dari Mak. Senang nak makan depa kata..lagipun dok dibawah santai sedikit.. hehehe



Abah sedang melayan Fazlee dan abang iparnya.. hehe... duduk dibawah tu, adik dan kakak fazlee..hehe



Keadaan sebelum tetamu tiba.. siap sedia dengan hidangan..nampak x basikal excersize saya di tepi ruang tamu itu.. hehe..berhabuk di situ.. hehe.. hangat2 taik ayam saja.. hehehe



Ini lah ruang tamu...



Mee yang dah siap dicelur.. tapi ni pun kena pi beli lain sebab mee yang mula2 dicelur terlalu lembik..



Kari istimewa hasil tangan emak saya...



Sambal jika mahu lebih pedas.. hehe



Sayur-sayuran...



Air oren.. semua kakten yang buat..saya cuma tengok saja.. hehe.. sebab dulu waktu time kakten, saya yang buatkan air, susun2 cawan semua.. sekarang giliran dia pula buatkan untuk saya..hehe.. (T_T)



Creme puff nie jiran sebelah buatkan.. banyak biji jugak.. tapi cuma sempat makan sebiji saja.. kurang kena dengan selera saya tetapi sedap.. hehehe







Alhamdulillah.. Allah permudahkan segala-galanya..






xoxo





peace!

6 comments:

  1. TAHNIAH !!! mana gambar watak utama, hero n heroin..?

    ReplyDelete
  2. mesti cun habeh heroin hari tapak baru itu...

    ReplyDelete
  3. cun apa..pakai baju kurung yang dah pakai perpuluh kali... bukan ada acara apa2 pn.. sesi pertemuan 2 keluarga ja ayu.. kalo ada acara sesuatu mesti kak ela jemput ayu nya..
    tp majlis arinie pun dah bermakna bagi kak ela.. hehe

    ReplyDelete
  4. yes2...leh memahami perasaan seorang wanita...hehe..rasa itu yg sepatutnya utk tapak pertama....=)

    ReplyDelete
  5. insyaallah.. x lama nnti kak ela jemput ayu...hehehe

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...