Pages

Tuesday

Puasa di Kuantan

aku ingt lagi taun 2008 kalo x salah aku la..hehe.. satu aritu, cong ada ajak g berbukak kt kuantan..waktu tu kami ada program apa tah kt uitm..xingt lak..ptg tu la dia ajak sbb dia kata dulu penah la dia g berbukak kt situ ngn kawan2 dia waktu dip.. aku pn on ja la..coz sumtime kena la jgk ada memory ngn kawan2 kan..lgpn time tu tgk jiwa kacau dgn sorang pompuan dan lelaki yang bergelar kawan..diorang sungguh bad~~hakhakhak...

bila aku ngn cong plan nk g kuantan, ada la sorang mamat ni nk join.. dia la ajoi.. xkenal sgt pn time ni..baru kenai2 ja.. tp dlu penah la mcm suka usya dia..hahaha...
bila da kenai2, ok la, sekepala ngn aku ngn cong...

kami ondaway p tu, ajoi yang bawak, dia da mmg org ctu, tau jalan short cut bebagai, tp kiranya smpai tu da berbukak jgk la.. ni gara2 aku p tidoq pas event kt itm la ni..hehe..

sbnrnya c cha ni nk bebukak kt pekarangan masjid kuantan tu, apatah nama nya, aku x ingat.. tp suasana kt sna siyes best.. ramai2 berbukak atas padang tu, duduk makan reramai.. ada yang bawak anak2 dok berlari2 men kt ctu.. siyes best.. hehe.. pastu solat kt masjid tu la.. pas da solat semua, kami p jejalan kat shoping complex apa tah nama aku lupa.. just jejalan ja.. duit da kering..hakhakhak..

pastu gerak ke tanjung lumpur lak.. makan2 nasik..sedap giler... hehe..pas da borink d stu, ajoi bawak ke TC...gila best kt sini..ada pantai..orang pn ramai..aku, cong n ajoi makan ice cream mcd, jejalan, bergambar, amek angin..

pastu da lewat sangat time tu..ajoi da calling2 his mum, sbb ingat nk ajak aku n cong bermalam kt umah dia la.. kiranya dlm kol 3 mcm tu, baru kami smpai..gila takut aku, xpenah2 nya smpai umah org lewat pagi.. seb baik his parent very good person..xdanya nk pandang2 serongnya kt aku n cong.. aritu kiranya aku bersahur kt umah dia la.. mak dia masak nasi ayam, gila sedap...mcm teringin lagi nk makan nasi ayam tu... sedap..(da gila makan, mmg la sedap~~) hikhikhik.. (T___T")

waktu tunggu subuh, lepak2 smbil2 sembang2 pastu solat dan terus tidoq balik la.. aku bangun lak kol 9 kot..(pemalas nya~~)..hikhikhik...
pastu kami lepak tgk wayang...cita Deception kalo x salah..siyes cita x best... hahaha.. pastu dlm kol 4, aku n cong gerak balik jengka...ajoi balik pas berbukak ngn kawannya...hehe

seronoknya persahabtan waktu tu..walaupun time tu aku tgh sedih2 atas sebab di robek hati oleh sorang pompuan n lelaki yang very2 bad, tp cong ngan ajoi menggembirakan hati aku time tu..mmg xingt kesedihan time tu.. appreciate sungguh!~~

ni kiranya 1st and last time la g berbukak ngn diorang ni kt kuantan..xtau la leh rewind balik ka x saat tu.. masing2 da ada life sendiri..hehe..masing2 da keja, da ada caturan hidup yang d rencana kan...



cantek mata time ni, hazel~~ hikhikhik..




/////






xoxo

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...