Pages

Wednesday

Kepada Sesiapa Berkenaan / Terasa ini kerja sendiri

Assalamualaikum


Buku,

arini saya macam nak share sesuatu la dengan awak..
sebenarnya saya pun tahu sedikit sebanyak tentang nie pun time saya berhenti kerja di Maem dulu..
Tentang apa?

pengiraan hari terakhir bekerja dengan notice sebulan

saya pun aritu tnya kakak kt maem tu macamna nak kira.. dia tunjuk caranya..dari situ saya belajar sesuatu kan.. hehehe..
ok la.. kita bagi contoh la.. contoh nie saya ambil dari skorcareer.com.my..
ada banyak lagi contoh.. tapi kita amek yang simple2 saja la. ek.. hehe


For example, if your resignation date is 14 of July 2007 and your resignation notice is 1 month, you figure you last date of employment will be 13 August 2007. Even though that may be true, the process is not that quite right. It is the employer that should tell you your last date of employment, and not the other way around. Further, it is very likely that your last date will not be 13 August, if we factor in your unused annual leaves.


macam tu la kira dia.. awak mesti ingat ye buku, bukan dengan notice sebulan, p kira 30 hari berkerja.. cuti sabtu ahad xkira.. xboleh macam tu.. rasanya xdak company macam tu.. kena kira bagi cukup 30 hari.. pastu tolak la dengan balance cuti yang ada.. tp time tolak cuti nie, xleh tolak sekali sabtu ahad tau.. kena langkau sabtu ahad.. sebab tu kekadang ramai yang bagi notice sebulan tapi last day awai sebab tolak dengan balance cuti nie la..

senang ja benda ni rasanya.. tp kalo dah malas sangat.. hanya dengan satu panggilan telefon pun dah boleh dapat dah.. tp Hendak seribu daya, x hendak seribu dalih..


awak faham2 sendiri la ek buku.. hehe










*nanti mesti ada stalker / silent reader yang panas nie*
buku aku suka hati aku la..







xoxo












peace!!



No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...