Pages

Wednesday

Rutin Harian - Weekdays

Bismillah

Apa khabar? aku? sakit kepala lagi..
Laki aku demam kuskus terus arinie.. dapat MC..
tapi baik, Doc nak bagi 2 hari, xmo nak sehari jeww..
nampak committed x dengan keja? hahaha

sesaja nak cerita rutin harian aku setiap hari...
setiap pagi.. of cos pagi kan.. aku bangun kol 5.30 kekadang lajak sampai kol 6.00
kekadang dok snooze HP sampai kol 6.30.. hahaha..
first sekali check Fatimah dulu.. kot hidung tertutup selimut kerr..
kencing terkeluaq dari pampers ka..
berapa ekor nyamuk ngorat dia malam tadi ka.. hahaha..
pastu terus sambaq towel, brum brum la mandi..
koboi jeww... koboi pun.. dalam 10mins jugak.. hahaha..
pastu siap siap..pastu solat...
lepas usai solat..baru nak pump..kalo x pump terus isi susu dalam botol2 nak bagi Mak fatimah kan..
pastu sidai kain.. basuh pinggan semalam makan xlarat nak berdiri basuh..hahaha..
pastu bukak lampu bilik.. time tu automatik Fatimah bangun.. dan dan mulut nganga macam anak burung..
lapaq... hehehe..

kekadang sumbat nenen jugak..
kekadang dia xmau pun susu..dok mamun dulu..
tukaq pampers dia....kekadang tukaq baju..
dah setel semua..
terus tunggu di luaq..
laki aku yang akan keluaqkan keta ke depan..
aku bagi alasan bawak Fatimah amek angin pagi kat luaq..hahaha..

letak Fatimah dalam car seat terus sengih sebab tau nak bawak p umah Mak kan..
wahai anak.. kenapa kah??
salam laki dulu.. bai bai muah muah.. aku drive p umah Mak..
laki aku nek moto yee.. hehehe..

sampai umah Mak.. mak dok tunggu dah..
Fatimah nampak ja.. tergedik gedik dah.. hehe..

sembang sikit sikit ngan Mak pastu cium muah muah kat Fatimah..
terus drive p office..
yang hanya lah sekangkang kera.. hahaha..

dah sampai office..of cos office work..
which is aku xberminat nak describe.. haha..
yang nak bagitau.. aku pump 3x sehari..
kol 8, kol 11, kol 2.. kekadang kol 5 kalo rajin.. haha..

setiap hari lunch dengan laki aku..
aku g amek dia kat tempat dia..
syokk woo makan dengan laki.. orang kata takut boring tiap tiap ari makan sekali kan..
kau boring..aku seronoknya.. haha..
time tu ja la aku berdua dengan laki aku.. haha..
makan lak..nasik kosong kuah melimpah.. pastu lauk satu jeww..
iaitu ikan bakaq ka apa ka.. share lerr.. best oo berebut lauk.. hehe..
kekadang baru makan asing asing.. kalo nasik ayam ka..nasik itik ka..
xkan nak share kan.. hehe..

pastu petang dah balik dari keja terus p amek Fatimah..
kalo dia tidoq..pas maghrib aku p amek..
kalo dia xtidoq..pas amek tu sampai rumah kena bawak dia jalan2 kat depan rumah dulu..
bagi dia macam letih sikit.. pastu dah lewat sikit..masuk bagi mandi..
topup susu..
start enjin bagi dia tidoq..kadang2 awai kadang2 lewat dia tidoq..suka hati dia..
aku redha ja sekarang.. haha..
laki aku kalo OT koi 8 baru balik..
kalo balik awai dia akan OT dekat kebun belakang rumah aku tu.. hehe..

Fatimah dah tidoq..baru la sempat nak mengurus diri..
supaya tak jadi hantu kak limah.. hahaha..
usai solat semua..
baru start masak..kedung kedang kedung kedang..
dalam kol 9 baru makan...
dah makan, malas nak membasuh.. letih kaki kau..
nak berayak Fatimah mana leh duduk.. kena berdiri..
berdiri masak lagi.. hehehe..

sambil rehat pas makan tu..
aku akan berdiri lagi tau..iron baju dan sidai baju.. huhuhu..
paling malas sekali iron baju..
pastu lepak depan TV baru laki aku dapat lucky draw tu, LED tau *kena mention ker??
aku akan pump susu..kalo malas aku santai dengan laki aku jeww..
tengok apa? tengok bola lerrr.. dah dok ngan laki aku kan.. huhu..
kalo aku, macam macam siaran aku leh tengok.. hehehe..

dalam kol 10 - 11 gitu Fatimah akan berbunyi srot srootttt..
isap jari lerr.. tanda dia lapaq..
aku akan nenen kan dia atas katil sebab aku akan tertidoq sekali.. hahaha..
kekadang kalo x tidoq..
aku akan pump susu lagi sebelum tidoq..
satg dia bengkak sakit.. hehee..

pastu dalam kol 12 baru tidoq.... 
dalam kol 3/4 am macam tu Fatimah akan panggung kepala..
sondol sondol ketiak ibu dia mintak susu..
waktu tu baru check pampers..kalo x penuh pn aku tukaq baru..
takut bakteria.. hahaha..
pastu nenen kan dia.. aku pun ghaibbb sekali lerr..
sedaq sedaq alarm bunyi..
dan bermula la sekali lagi rutin aku
kalo x ingat baca dari atas semula.. hahahaa..

so far.. aku ok jeww..
lately jeww letih sikit.. sebab weekend x rehat..
so weekdays agak letih la..dengan mental lagi tekanan kan..* malas aku nak cerita.. hukhukhuk

laki aku rajin tolong aku..
kekadang kalo dia tengok Fatimah meragam xmau tidoq..
dia akan masak siap siap..jadi kami makan x lewat lerr..lagipun dia masak lagi sedap.. hahaha
kekadang dia tolong sidai kain..dia tolong basuh kelengkap masak tadi..buat ayaq..
hehee.. bahagia tau time tu.. hehe

tapi iron baju ja dia memang xmau tolong.. huhuhu..
kalo dia mau tolong lagi la seronok..
dia takut baju aku hangit.. hehehe..

nak nenen kan dia, dia boleh dok gelak... hehe











No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...