Pages

Friday

Fatimah :: Happy 4 month old!

Bismillah..




harinie genap 4 bulan Allah pinjamkan Fatimah kat aku n suami..
Alhamdulillah syukur..

Rezeki Fatimah xmai dalam bentuk RM
tapi Allah bagi Fatimah sihat selalu..
kalo kena cucuk pun x demam..
xdak nak merengek2 sakit..
Fatimah senang di urus..
dapat Mak mengasuh yang baik..
keluarga dia pun baik baik..
Mak mengasuh support aku nak fully breastfeed Fatimah..
xdak nya nak top up susu FM ka apa belakang aku..
tu yang syukur tu..
pastu dekat dengan rumah n office lak tu...
susu ibu pun cukup supply utk Fatimah..

semua tu dah buat aku Syukur sangat sangat dah..

sekarang bila tengok perkembangan dia sikit sikit pun aku dah hepi..
sebab aku tau, dia dok membesaq sikit sikit..
ok la tu kan..

sekarang 4mo nie dah boleh meniarap..
ke kanan laju ja, ke kiri lambat kit..hehe..
tangan tersepit, dia reverse sikit, dah release tangan..
lama kit dia mula bunyi bunyi sebab xreti nak pusing balik..
dok ajaq gak dia pusing balik..

kalo berdukung, kita kena berdiri dan berjalan..
satg mulut dia bising jew..hehehe..

tidoq malam dah ada time dah..Alhamdulillah..
makin mudah dari awai aritu.. hehehe..

berak kencing normal..hehe..
mandi paling dia suka.

so far berat dia pun aku ok ja..
asalkan berat naik..
selagi misi kata ok, aku syukur dah..


walaupun berat dia naik sikit sikit.. kira ok la kan..
dia menyusu badan..
jadi aku rasa khasiat susu ibu nie lagi hebat..
walaupun berat x naik banyak..
tapi dia sihat.. isi padat.. hahaha..
cuma bila orang lain tengok dia kecik ja..
mula la ada yang soh bagi jugak susu FM..
bukan x bagus susu FM tapi aku nak cuba fully BF Fatimah..
at least sampai 6 bulan dulu..
pastu ada yang soh start bagi makan nestum waktu Fatimah 3mo aritu..
pastu ada yang terang terang soh aku Fatimah minum ayaq masak..
compare dulu dengan zaman sekarang la sebab x bagi ayaq masak..
kekadang aku sampai stress tertekan..

tu belum lagi bab pakaian Fatimah lagi..
accessories dia lagi..
semua yang aku beli dan bagi Fatimah pakai semua x kena..huhu
aku bukan apa..
aku pun macam ibu ibu lain jugak..
apa yang orang lain bagi kat anak depa yang aku rasa elok dan sesuai ngn Fatimah,
mesti aku pun nak Fatimah ada..
sebab tu aku banyak belanja bab2 tu..
lagipun bukan rugi pun..
nanti leh recycle guna untuk next baby kan... 

apa pun, semua tu ujian kan..
banyak sungguh halangan dan dugaan..
aku Redha
dan bersyukur sebab semua benda Allah permudahkan..

bangun pagi..perut kenyang, pampers kering.. ceria jeww muka dia..


Abah enterprem...











No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...