Pages

Tuesday

Allah tarik nikmat sikit

Bismillah..

Allah masih bagi aku kesempatan arinie..
kemarin petang siap MC lagi..
kepala rasa macam nak pecah..huhu..
nak angkat mata pun rasa macam berat kepala gila..

so decide p klinik..
kot darah tinggi ka apa..

first doctor tanya pregnant kot..
which is impossible kan.. haha..

and check darah tinggi - ok je..
so doctor kata maybe sebab
- stress, banyak pikiaq & kurang rehat etc...
tu antara punca sakit kepala

3 benda tu jadi kat aku..
stress sangat2
macam2 aku pikiaq
dan penting skali aku kurang rehat...

mau nya tak..
3minggu straight aku x rehat..
even cuti hujung minggu..
dengan letih keja, balik dengan setel bab rumah dan Fatimah..
cuti pun macam tu jugak..
Fatimah lak sekarang nak manja manja.. so dia merap sikit..hehe
nak tidoq pun dia buat susah..
xmau kat orang lain.. nak bergayut kat ibu ja kan.. hehe..
so agak letih jugak la..
dengan cuti cuti terperuk macam tu jugak
dengan stress nya aku pendam dalam hati..
hati aku x tenang.. letih kepala otak aku time tu..

aku kurang rehat sebab dok urus Fatimah dan rumah..
so letih sangat sangat..
tu sebab buat aku banyak pikiaq..
lagipun semua benda aku buat x kena kan.. serba salah aku nie..
so aku pendam ja kan..
lagi la buat aku stress..
aku banyak pikiaq...
sudahnya aku yang sakit kepala..
huhuhu

balik keja dalam kol 6 lepas amek Fatimah,
terus bawak Fatimah jalan2 kat luaq...
pastu masuk umah bagi Fatimah mandi, pastu main2 ngan dia..
dalam kol 7.30 start enjin bagi dia tidoq..
kekadang 2 minit dah tidoq dah mek nie..
tapi selalu nya dekat sejam gak berayak kat dia..baru nak tidoq lelap..
huhuhu..
kalo duduk ok la, ni dia xmau..
kena berdiri, berjalan jalan.. haaa letih kau..

dia dah tidoq, siap mandi, iron baju,
pastu masak, makan pastu membasuh pinggan mangkuk lak..
pastu kemas rumah sikit..sidai kain, lipat kain..basuh pump..
dalam kol 12 lebih baru tidoq.. kekadang Fatimah bangun,
nak mnyusu.. tu yang lajak lagi..baru tidoq...
dalam kol 5.30 dah bangun dah..
pump susu..isi susu dalam botol.. solat..siap siap..
gitu la rutin..
jadinya aku letih..
ingatkan time sabtu ahad leh rehat sikit..
tak jugak.. Fatimah lagi merap time cuti..
sudahnya ibu letih..

letih mental dan fizikal..
fizikal tu kira kalo tidoq or rehat kira ok sikit la..
yang mental tu.. hat nie aku x leh nak handle..
tension aku...huhuhu..
aku bukan apa, takut terlepas cakap yang bukan2 ja..satg pakat kecik hati..
biaq aku kecik hati macam la nie xpa..
sebab dah selalu dah makan hati.. huhuhu..

apa pun.. Allah nak uji tahap kesabaran aku..
tu yang macam2 Allah uji tu..
so Allah tarik nikmat aku sikit..bagi sakit kepala sesangat minggu nie..
Redha ajeww...








No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...