Pages

Wednesday

Kisah 26 Mei...

Assalamualaikum..




alkisah 26 Mei..


hahaha.. dah nak masuk tengah bulan Jun baru nak story kan kan.. hehe


Pagi 26 Mei


Bangun pagi Subuh dalam keadaan ceria :) mau xceria kan. semua ada di rumah kecuali abg adi n famili ja.. hehe..
Pagi tu siap2 sebab nak makan Roti Kesot kat kedai MakTeh depan taman.. hehe.. mengidam >.<
Memang terbaik la roti kesot tu..dengan kari ikan sekor lagi.. panas2 lagi.. pastu makan ramai2 lak tu.. bahagia nya rasa.. hehe...


Sebelum tu, sementara tunggu tentera 2 orang tu bangun, mandi dan siap2, saya lepak dengan suami sambil tengok bola kat astro kan..dalam hati terpikir jugak "Laki aku nie x ingat apa2 ka" terus cakap kat suami,


Wifey : Abang x mau wish apa2 ka arinie?
Hubby : Eh! Lupa... Hepi Besday! (sambil tersengih tapi mata kat TV jugak)
Wifey : Xmau.. Xikhlas.. (Mood terus masam T_T)


hehehe.. mengada2 kan..sedangkan suami tahu, saja nak mengusik dia kata.. hehehe..


lepas tu, ramai2 (Kakten, Idris, Amin, Elit, Abah, saya dan suami) berjalan2 sama2 ke kedai..seronok betol moment tu kalo ingat balik.. sebab bukan senang, pagi2 nak berjalan2 sekali semua macam tu.. if Abg Adi, Kak CC and Atem ada mesti lagi seronok kan.. hehee..


Di sebabkan pagi tu semua ceria, so makan pun banyakla sensorang.. hehe.. yang lelaki dengan nasik lemak, roti canai, roti kesot ikan lagi.. wah wah berselera semua.. hehe.. tambahan pulak sambil makan tu, sembang2, gelak2.. hehe.. meja yang untuk 4 orang tu penuh dengan segala jenis makanan dan minuman, saja nak duduk ramai2 baru seronokkan.. hehee..


Tengahari 26 Mei


Mak Abah Kakten Elit Idris siap2 nak g kenduri.. ada 3 kenduri.. Amin n Ayu nak keluar berjalan2.. hehe.. so tinggal la saya dengan suami lepak di rumah ja.. sambil tu plan nak basuh baju dan nak balik rumah di Gurun.. hehee..


Petang 26 Mei


Kakten kol tanya dimana sebab waktu tu dah balik Gurun..sebab diorang nak datang lepak2 kat rumah balik dari kenduri... so, plan dengan suami g makan kat luar ja la kan.. senang sikit.. hehe.. lagipun suami mengidam nak makan kambing.. hehe..so plan dengan suami n Kakten makan di Hotmas.. Roger2 Amin sekali, mintak datang ke Hotmas lepas dating-dating tu.. hehe..


Saya dengan suami sampai awal di Hotmas tu sebab dari Gurun kan..lepaking dalam kereta dulu sambil berphoto sana sini sensorang.. suami malas nak layan mula2 tu, pastu bila dah boring, baru suami join sekali.. hehe.


Add caption




Lama lepas tu, Kakten semua dah sampai, terus masuk kedai dan order dan makanan sampai dan terus makan.. tengah dah makan tu, baru Amin n Ayu sampai..


Kenyang sungguh malam tu..hehe..dah selesai makan, MAK nak belanja.. Alhamdulillah.. hehehe..


Abah n Idris xda dalam pic.. huhu


Malam 26 Mei


Kami maghrib di Tesco ja..senang..lagipun pakat2 nak beli barang2 rumah sikit..dan lepas tu semua terus gerak balik..tapi saya dengan suami plan nak jumpa kawan dulu..tapi dah ondaway ke tempat kawan tu, Abah kol, bagitau kereta breakdown di Merbok..oh! susah hati den tau.. dengan dah malam nie..macam2 pikir.. huhuhu..terus sms kawan bagitau kata cancel..dan terus ke Merbok.. sampai ja kat situ, tengok kereta dah park tepi dah.. dengan bonet depan terbuka..abah dengan elit ja yang ada.. Mak dah balik dengan Amin sekali..


Oleh kerana bersuami kan seorang makenik..Cewahh! ayat xleh blah kan..hehe.. suami pun tengokkan kereta.. suluh sana suluh sini, check sana check sini.. nak di jadikan cerita, peralatan makenik suami memang dah tersedia dalam kereta yang abah naik tu..so senang sikit kerja nya kan..


Alhamdulillah, kereta pun dah ok.. so kami follow belakang kereta abah la..sebab kot2 dalam perjalanan breakdown lagi..dalam kol 11 lebih sampai rumah..


Malam tu tidoq dengan keletihan..


Pagi 27 Mei


Pagi2 terus wish Besday kat Kak Aznie dulu..
dan saya sudah berusia 27 tahun sehari... hehehe


Kak Aznie - manis bertudung >.<




ok la..


nanti saya update barang2 baby yang saya dapat dari Kakten ye...


xoxo


Love!

4 comments:

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...