Pages

Thursday

Review Barang Baby - Part 1

assalamualaikum..

kembali bersiaran ye..
mood arinie ok sikit.. mungkin sebab dapat minum air soya kot.. hehee..
sekarang mengidam sengkuang.. sebab nya? kemarin Kak Aznie p cerita dia dulu waktu preggy selalu makan sengkuang.. apa lagi terus teringin la.. hehee..

Ok la jom tengok barang2 yang saya dapat dari Kakten.. barang Idris yang Idris xguna pun lagi.. hehe..

ni bakul apa nie.. jom kita review apa yang ada dalam bakul nie.. 


bakul nie kami beli di padang besar, waktu tu Kakten baru 5 ka 6 bulan macam tu..sebelum Ramadhan.. waktu tu jugak janji nak beli barang2 baby lepas raya la.. mana tau Idris nak keluar lepas Ramadhan kan.. hehe..

Penuh kan barang2 baby yang Kakten bagi kat saya.. Alhamdulillah rezeki :p ..



Ini sebelum di masukkan dalam bakul nie..waktu ni kat rumah di Yan, Kakten mai longgok depan TV, so pilih la nak yang mana.. sebenarnya saya x pilih pun.. saya amek semua ja.. hehee.. lagipun time tu si Idris pun kalut jugak nak pilih, so kena cepat2 kemas, satg dia sepah2.. hehee


ok la.. jom review satu ye..

!) Lampin - Ada dalam 12 helai. 3 helai macam dah guna dah yang balance belum guna lagi. Jadi saya x kan beli dah lampin. Lagipun abah kata, lampin cuma nak buat bedung ja. hehe. Jimat. Setel satu bab. Hehe

Lampin
 2) Dusting Powder & Triple Milled Soap - yang nie bau wangi gilaa.. Mak beli kat Australia.. saya aritu cuma dapat Powder botol besaq ja.. tapi sebab jarang guna, sekarang pun still banyak lagi.. hehe..so barang nie nanti mungkin saya guna time confinement period kot.. baru wangi sama dengan baby kan.. hehe

Brand saya xtahu. Nanti nak tanya mak. hehehe

3) Pooh Set - brand xpasti, xtengok pun. tapi lengkap semua. dari baju, seluar, ke mitten dan booties, bit siap sekali dengan topi. hehe. 

4) Anakku - ni confirm kita selalu tengok kan. Sebab quite nice jugak kain dia. ehehe

Anakku
 5) Brand - xtahu jugak. hehe. ni Mak beli kan untuk Idris tapi waktu tu Idris kecik sangat. Sekarang Idris suka pakai baju Jersi. hehehee
Unknown Brand
 6) Cuyu yang bagi sweater nie - waktu bagi tu badan Idris terlalu kecik, so xsesuai. Sekarang mana mau pakai baju2 gini dah. so rezeki anak saya la.. heeee.. ok kot ye Cuyu bagi kat baby I pulak kan. ehehe


7) Mitten & Booties - ada dalam 10 pasang. Aha! dah xpayah beli. cuma kalo nak beli, socks saja. hehe

Mitten & Booties
 Hehe. ini ada lah edisi berjimat ye. buat pa nak membazir kali barang ada kan. baik guna yang mana ada ja kan. hehe. hehe.


Nanti saya update checklist ye!


xoxo

love!


1 comment:

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...