Tuesday

Terseliuh

Assalamualaikum...


Last Wednesday, mak mertua saya baru ja balik dari Umrah...alhamdulillah.. cuma batuk2.. biasala kan..orang kata nak cuci segala.. :p so, amek cuti la ari khamis dan jumaat... langsung sabtu ahad, jadi 4 hari la cuti... oh oh nikmat nya... dengan semua siblings en.suami balik, meriah seh rumah... ehehee...

sepanjang di kg, biasa ja.. buat2 kerja sikit2 nak lebih2 xlarat... i kan preggy.. hihihi *alasan*... bab kemas2 boleh la buat, tapi bab2 masak memang mintak maaf la.. xboleh buat... bau bawang ja nak termuntah, bau ayam mentah ja nak termuntah.. heee... lagipun ramai chef2 yang ada kan... hehe.. oh! mereka semua pandai memasak termasuk la en.suami sendiri... sepanjang cuti aritu, tiap2 hari, anak2 teruna la yang masak... sedap sungguh aih! heee... ada sekali tu, abg ipaq masak siput pait/sedut kari campur nenas.. depa panggil "Kecho" entah betol ka x ejaan tu.. hehe.. waktu mak cakap kat adik ipaq soh basuh "kecho", saya pun pelik la, apa "kecho" nie, pastu g endap2 tengok, rupanya siput sedut tu.. heee... tapi masakan gulai nenas tu memang umpppphhh! la... mak soh saya rasa sikit la sebab ada nenas kan, risau bisa or tajam kan.. tapi sebab sedap sangat, terlupa, siap tambah nasik, siap tambah siput dok sedut xsudah2.. hehehe.. pastu bila mak perli kata soh rasa ja baru tersedar yang dah terlebih rasa... hehehe...

Alhamdulillah... selesa dengan keluarga baru nie... orang kata baru 4 bulan or dah 4 bulan ka.. xkisah la.. yang penting selesa kan... hehehehe...

Hari Ahad sebelum balik Gurun, tetiba dah terasa macam sengal2 kat belakang paha nie... nak kata terjatuh, xjatuh pun... nak kata tergeliat, mana ada terjatuh ka terpelecok ka... terseliuh rupanya... jalan pun dah terhencot2 dah.. huhu.. mak kata baru 3 bulan dah macam2 jadi, belum 7 8 bulan, macam na la jadinya kan.. hehe.. sekarang nie jalan pun senget2 dah...sebab bila ada tekanan kat kaki ja mesti sakit... sembahyang pun kena guna kerusi.. rasa macam dah tua sangat dah.. huhuhu... nak naik tangga lagi la sakit.. en.suami soh amek MC ja sebab beliau kata dah nak berjalan pun teruk kan, baik dok rumah ja.. tapi malas la dok rumah satg tidoqq ja.. hehehe..

ok la.. sampai sini dulu ye...








bye bye








xoxo

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...