Pages

Saturday

Pecah Kepala Kebas Kaki


Assalamualaikum ...




sorry ye buku.. saya xsempat nak hupdate buku nie..
kekadang masuk jengok2 ja.. xdan nak update.. cerita banyak nie nak bgtau..
FB pn kadang2 ja bukak.. minggu nie busy sampai kepala macam nak pecah + kaki kebas.. =.=
ok la buku..
minggu nie ditutup tirai dengan berakhirnya audit.. yahooooo!..
auditor dah all-out ari jumaat hari tu...kaki sampai krem tau.. huhu (-.-")
cerita minggu nie ja la ek untuk entry kali ni ek..hehe

seperti yang dah di janjikan oleh Group Finance, singkatan dia GF bukan girlfren ye, depa nak semua akaun dalam kumpulan 'N' ni di audit untuk memenuhi depa nya KPI..apa KPI, cari sendirik dalam mat google / mr yahoo..hehe.. untuk makluman ye, akaun kt Office nie xpenah di audit..since 2006 kau..punya la banyak.. mesti pening gila auditor semua tu..haha..

dua tiga hari sebelum auditor nak mai..aku ngn Mr.A dok tungkus lumus siap kan macam2 la.. cari invoice yang xdak lama2 dlu..cari supporting document lg..cari proposal..print GL, ledger, PL, BS..macam2 la.. quite tired jgk la.. kebetulan time auditor nak mai nie, Mr.R demam campak..dugaan untuk aku ngan Mr.A..tp Mr.R pun tolong macam2 jgk sebab kami asek kol dia ja kat umah or kekadang dia kol jgk..update apa2 kan..hehe.. auditor ada di office dari hari rabu petang sampai jumaat malam.. memang busy sungguh la.. 2 hari saya Ot..hari khamis n jumaat sebab standy + support auditor..cari doc yang depa mintak, explain macamna dapat certain2 amount dalam invoice, DN, CN n proposal..tanya debit credit untuk certain2 entry..kekadang tu yang lama2 pun saya jawap ja kalo saya tau..mencabar jgk..tp dah kita bayar depa untuk check kita nya akaun, kira ok la..kalo salah kat mana2, depa tolong perbetoikan..hehe..nak takut apa kan..cuma letih dan xlarat ja la lelama cenggitu.. baru nak duduk, depa dah panggil dah, baru nak duduk sat ja, depa mai antaq da request nak itu nak ini..huhuhu..

kebetulan, time audit nie time closing jgk..jadi dengan nak siapkan closing, siapkan report, siap kan inter company..macam2 la.. pressure gak time tu..tapi dah dalam resume pi tulis, "Can work underpressure" amek kau la..huhu >.<

hari khamis tu Ot sampai koi 8..sampai umah memang flat terus la...hari jumaat telah la.. memang flat terus..sampai umah koi 10 mlm.. ot sungguh nie.. time tu dengan lapaq la, letih la, macam2 lagi.. huhuhu..

apa yg Mr.A pesan kat saya selalu, kita buat keja nie, ikhlas yang penting.. biaq la depa yg len nak kata apa pun, biaq la depa xhargai effort kita pun, sebab Rezeki nie ALLAH yang bagi... kalo di dunia kita kena tindas, Dia dah janjikan ganjaran kat Akhirat..alhamdulillah kan, saya dapat seorang senior sekuat Mr.A ni..seorang bos sebaik Mr.R...depa bagi saya belajaq macam2, bagi saya buat macam2.. macam2 ilmu saya timba dari pengalaman dan pengetahuan depa dua nie..hehe..

hari nie dalam keletihan melanda tahap tun teja, saya ke office jgk sebab ada briefing SKM nya.. p sebab rasa tanggungjawab la.. dah office nya event kan.. letih2 pun p jgk tp lewat la sikit.. huhuhu..dah abeh briefing bagai tu, saya tunggu tunang terchenta nie, Mr.LILIS.. nak p kenduri Kabil lak.. hehe.. beli hadiah siap utk kabil bagi pihak saya n tunang.. hehehe..balik umah pas kenduri tu memang flat terus la..kaki ni kebas2 xyah cakap la..minggu nie sakit kepala setiap masa..dengan sat panas sat hujan..pastu berdiri berjam2..pastu bergerak sana sini.. huhu.. period pun lambat sehari dua nie.. mungkin sebab letih sangat kot.. huhuhuhu

ok la buku.. kakak tersayang dah buat tomyam tu..mau soru dulu..
hehe..




psst : cantik x buku baru nie..hehe..justin bieber celup jadi background..hahah






peace






xoxo..










No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...