Pages

Thursday

Work life

Assalammualaikum

Sekarang aku ada buat satu keputusan sangat besar dalam hidup aku..
Ni antara keputusan besar yang aku pilih..

Aku solat..
Doa..
Fikir..
Berbincang..

Jadi aku buat keputusan ni..

Berat jugak..
Sebab aku sayang karier aku..
Sebab aku terlalu minat dengan kerjaya aku..
Sebab kerja aku ni cita cita aku dari dulu lagi..
Sebab aku da selesa dengan environment kerja aku..

Tapi keputusan aku buat bukan untuk melepas tanggungjawab atau lari dari apa-apa..

Tapi demi anak-anak aku dan suami aku..

Sebab aku nak anak-anak aku ada depan mata aku setiap masa..
Aku nak lihat sendiri milestones anak-anak aku..
Aku nak biar baik buruk anak aku datang dari aku sendiri..
Sebab sekarang aku tak puas dengan masa aku dan anak-anak..

Andai ada rezeki aku..
Inshaallah aku akan jadi housewife..
Tapi jika sudah tertulis aku akan terus bekerja..aku redha..
Dan aku akan berusaha untuk jadi pekerja yang lebih baik..

Sebab cita-cita aku sekarang untuk jadi
STAY AT HOME MOM
WORKING AT HOME MOM..

1 comment:

  1. Semoga dipermudahkan..keputusan untuk berhenti kerja memg sgt dilema. Alhamdulillah saya dah dapat "jawatan" yang sy nak.

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...