Wednesday

Intifada

Assalammualaikum

"Kita selalu kna bersyukur"
Pesan aku dekat Fatimah

"Apa tu bersyukur?"
Tanya Fatimah

Krik krik.....

Macam mana aku nak explain dekat dia..
Nak bagi dia faham..

"Bersyukur tu macam kita kena slalu berterima kasih kt Allah..
Kena slalu beringat yang kita ni dapat macam2 nikmat..
Ada orang yang nak makan pun xda makanan.. jadi kakak tak boleh bazir makanan..
Ada orang ibu abah dia dah meninggal.. dok dalam syurga...menangis dia rindu..
Jadi kakak kena dengar cakap ibu abah.. "

Aku selalu cerita kat Fatimah tentang Palestin..Syria..
Aku selalu cerita kat dia..

Ya walaupun aku tau isu ni berat untuk dia..
Tapi aku nak dia faham..

Aku pun selalu sedih bila tengok gambar gambar di sana..
Aku tak mampu nak berjuang dengan depa..
Aku hanya mampu doa ja..

Kali ni Intifada ke 3..
Jom la ramai ramai kita support..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...