Sunday

Tentang Mereka



arini badan xpanas tp abah cakap panas dlm sbb telinga mcm bengang2 cikit..kekdg xdgr apa yg mereka berbual atau bercakap kt sy.. pastu hidup srot sret srot sret dr seminggu lepas.. sungguh xlarat mcm nie.. minggu ni akan ke kl utk 3 ari..ada convocation day for Naza staff for Executive Diploma.. sy salah sorang komittee or orang suruhan bukan rusuhan yer ;-P. sbb tu sy xmau xsihat mcm nie..nti susah bila di sana.. ermm~~

mcm nk bercerita ttg keluarga saya.. boleh? ~mesti la boleh kan. dah blog sendiwi kan.. hehe (",)
kami keluarga yg sederhana saja, mak abah cikgu cikgi ku beri nama..yehaa!~ *apa motif?xtau* dish! ketuk kepala sendiri..
ya betul.mereka membesar kan kami sederhana saja.penah suatu masa tu kami menjual nasik lemak pagi2 sbb nk tampung pendapatan bulanan *masih teringat masa tu* ;)

abah sy ni dah pencen dlm 2007, mak belum lagi.masih maintain mengajar sbb belum sampai masanya lagi utk berpencen kan..skrg masih mengajar di Hosba dekat2 Changlun tue.tmpat yang terperangkap banjir besar aritu. smpai arini mak masih bercerita ttg pengalaman sendiri terperangkap di sana xleh balik ke rumah. hehe.. begitu tekad sekali ke sekolah walaupun dah tau yg banjir dah tutup jalan keluar.. waktu masuk ok, mai time nk keluar dah terperangkap. kena tidoq kat sana 1 malam. hehe :)




ni pic famili sy waktu wed kak sy. kenapa muka orang tu di warnakan? itula balasan nya. sapa soh dia buat benda yg xpatut kt kakak sy. usia perkahwinan xsampai sebulan dah mula angkat tangan angkat kaki. ko ingat ko gemukk aku takut!~~ huh! abaikan dia. skrg dia dah nyah dr keluarga sy ni..



Abg adi bersama mak uda

kami ada 5 beradik2 saja.. yg sulung the 1 and only, abang ku, Isfandi Adi Ahmad. Skrg ni meengajar di Pasir Gudang, seorang cikgu cikgi jgk. baru saja jadi cikgu ni pas abeh KPLI aritu kt Sarawak. Dlu2 dia jahat or orang kata nakal la waktu belajar di sek agama al-irshad.. smpai satu tahap mak abah dah xleh nk buat apa dah, so depa kumpul duit dan antar abg adi ikut mak ke mekah buat umrah. alhamdulillah, balik dr sana, abg adi dah berubah sampai skrg ni..pas abeh belajar di UIA dia keja mcm2 la sblum dpt KPLI nie. dan di sana la dia bertemu dgn kekasih hati nya, Cecilia.. hehe..



kekasih hati abg ku

Insyaallah, mereka akan berkahwin. kita doa kan yg t'baik ye . Amin!~


waktu indah beliau

ini kakak sy sorang saja. Isfaten Adi Ahmad. dulu dia jgk cikgu cikgi tp bila kawin dgn lelaki durjana tu, beliau soh kak sy ni benti jadi cikgu, katanya dia mampu sara hidup kakak sy. padahal dia penipu. habis duit kak sy di kikis nya. huh~! lupa kan beliau. kita cerita ttg kakak sy ni. we share everything. if baju sy xmatch tudung, dia bagi tudung dia. kiranya mcm tu la. bab2 personal pn sy slalu berbincang or story mory morning glory ngn dia dulu sblum bgtau abah. hehe. penyimpan mohor2 besar ni. hehe ("_")
sy sungguh sygkan dia.

ps: akan sambung cerita nie ye. sy sgt lapar di kala ini. mau top up isi perut dulu. hehe

xoxo




No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...