Pages

Saturday

**wedding preparation - pelamin**



entry kali ni, aku nk crita pasal pelamin..pelamin ni idea dr abah..mula2 abah plan nk buat pelamin mcm d alomoda..spt di bawah ni..
sbb pelamin ni simple ja..abah selepas abes contract buat bumbung, abah buat pelamin lak..aku xdpt tolong mula2 tu sbb aku keja..jumaat baru cuti..sabtu da kenduri..ari kamis ptg pas balik keja aku tgk kain bidai da siap pasang mcm gmbar di bawah ni...stage tu abah da buat awal2 lg..pokok2 yg menghiasi pelamin ni ats sumbangan abah n mak jgk..koleksi d umah ja..jd keja aku nti xla bnyak sgt..heeee

so, kalo sapa2 berminat nk m'ndapatkn khidmat abah buat pelamin jgn segan silu contact aku ..heeee..
ari jumaat tu aku da mula mendekorasikan pelamin ni supaya m'jadi 1 pelamin yg indah..
atas ikhsan jiran ku a.k.a fesyen designer baju pengantin a.k.a pembuat langsir a.k.a tailor baju aku, Cik Nah..dia bagi pinjam kain2 kosong berwarna putih dan dawai2 biru yg org gna utk pasang langsir tu...sebelum tu, kain yg kuning n kainputih yg d gna kn utk bidai ni, sumbangan drpd Kak Ati...thanks ek..xpulang kn pn lagi kn..heeee...

aku berbangga ngn cetusan idea abah..heee

seharian abah nk buat ombak atas syiling ni sbb syiling lama jd nk tutup..aku n abah pn buat la ombak berbagai..tiba2 kain x cukup!!!!...hish-hish...mcmna ni...cik nah ckp p ja bli lg 20meter..semeter rm1.50 ja..apa lg, as a runner, aku g la pekan guar membeli kain tu 20meter, tergamam kak yg tukang gunting tu..hahahaha....


so, nk pendek kan cerita, bila ptg menjelma, cousin2 pn da smpai, jd keja senang...idea diorg pn ok2 jgk..nana tolong hias2 pelamin, sapiah ngn idea dia nk buat skirt d bumbung..smpai ke pagi kenduri tu (kitorg berdua xmandi lg waktu tu)..dok pasang kn lg skirt tu..hahaha..padahal kena g masjid kol 10.30..kol 9.45 masih panjat tangga...hebat kn kitorg..thanks sapiah 4 ur ideas n help...yg lelaki2 aku soh pasang kn bunga2 di pelamin ja..pelik kn ktorg ni, yg pompuan panjat tangga, yg lelaki pasang bunga...konpius...

di bantu nana..

pelamin hampir siap..


abah dan hasil nya..
apa2 pn, hasilnya pelamin dalam taman tanpa di duga..kipas pn xyah pasang sbb dpt angin laut n bendang yg sgt segar..heeee...
pengantin bersama pelamin taman..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...