Thursday

Mangsa Buli

Assalammualaikum..

Kalo jadi adik memang selalu akan kena buli ngan kakak ka?
Aku dulu takdak pulak KakTen buli aku.
Kikikiki..
Tapi AbgAdi selalu buli adik-adik dia..sebab dia abang sulong..kikiki..

La ni tengok karenah anak-anak macam-macam..
KakakFatimah selalu sangat buli adikMaryam..
Hahaha..
Kadang-kadang tu mainan dia, dia tak pandang pun..
Tapi elok adik dia pegang ja..menjerit2 dia nak main.. berebut-rebut dua-dua naj main..
Adik pulak dah pandai sekarang berebut-rebut ni.. sakan sama naik macam kakak..
Memang menjerit-jerit la depa dua-dua..

Tapi selalu kakakFatimah akan buli adik dia la..
Dia kurung adik dalam bilik..
Dia tutup muka adik dengan selimut..
Dia tutup adik dengan raga..
Dia conteng muka adik..
Dia penyek-penyek muka adik..
Yang adik pulak kalo teruk sangat baru dia menangis..
Kalo ok lagi dia akan relax ja..
Maybe dia tak tahu dia kena buli..
Jadi kadang-kadang dia senyum ja..
Aku pun tak faham jugak..
Tapi aku layan ja depa dua main..

La ni depa dua dah pandai sepah-sepah mainan..
Adik pun dah pandai..kaki dah sampai nak capai mainan dalam raga mainan kakak dia..

Apa pun..
Aku sayang anak-anak aku..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...