Pages

Thursday

Maryam :: Pump - Spectra M1

Assalamualaikum...

Kemarin aku ada cerita kat entry lepas kan pasai aku beli double pump Spectra M1 kan.. hehehe..

Excited!
Aku memang macam ni..
Kalau ada beli barang online macam berdebar2 tunggu parcel sampai.. hahaha..
Selalunya aku beli barang breastfeeding macam storage bottle, storage liner etc kat LittleWhiz atau One Baby World..
Dari kegigihan aku buat perbandingan..
LittleWhiz murah lagi dari One Baby World so far..
Ni pendapat aku la.. haha..

Untuk pump Spectra M1 ni..
Aku pun gigih la gugel sana sini..
Banding harga..
Dari online shop di web..
Online shop di FB di Insta..
Macam2 harga aku dapat..

Jadi aku buat keputusan beli di PumpOnTheGo..
Sebab harga dia murah jimat untuk doublepump..
Aku beli rm499 untuk set doublepump..
Dapat freegift vcool bag, icebrick & botol bumble bee..

Ok cerita bab pump Spectra M1 ni..
Aku memang dok cari pump yang portable..
Sebab aku da ada Rumble Tuff tapi dah rosak..
aku tak tau rosak kat mana..
Motor dia ok lagi..
cuma bunyi dia bising sangat..
Jadi buat perbandingan dengan RTMightyTyke tu memang aku direkemen untuk amek M1 sebab penggunaan dia lasak..

Jadi kemarin aku dapat la parcel dari POTG..
Aku beli skali nursing bra dan drying rack..
Alang2 kan postage rm20..
Total semua rm578 kot..

Excited ni nak guna..
Aku terus basuh parts semua..
Tapi dekat kol 11mlm baru leh try..
Tunggu anak2 tidoq dlu..
Nak pulak kakak Fatimah..nanti dia pun nak pump skali.. hehee..

Tapi lepas setengah jam aku pump..
Dapat tak sampai 1 oz pun untuk kedua2 breast..
Frust!
Hahaa.. aku mula menyesai beli..
Rasa rugi la..
Rasa membazir la..
Nak jual balik la..
Macam2 la..

Pastu pagi tadi aku macam terpikir la..
Maybe semalam aku terlalu rushing..
Pastu aku baru lepas menyusu Maryam dari petang sampai malam..
Maybe susu tak sempat process ka apa kan..
Aku saiko diri aku balik pagi tadi..
Aku cakap dalam hati.. jangan stress..
Semua ni mind set..
Rezeki Allah bagi.. kalau ada InshaaAllah..tetap ada..

So.. tengahari tadi lepas bagi adik Maryam tidoq..
Aku pun try la pump skali lagi..
Tengok2.. sebelah kiri dapat 4oz.. belah kanan dapat 1oz..
Sebab baru lepas nyusu Maryam belah kanan tu..

Jadi Alhamdulillah.. masih ada rezeki Maryam lagi untuk aku buat stok kat dia..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...