Pages

Wednesday

Maryam :: Pump - Medela Harmony Sealed

Assalamualaikum..

Acecece part 2 la kunun nya isfa! Kuikuikui
Macam ni..berbalik kepada cerita pump entry lepas tu..
Aku dah beli pump manual awal2 ritu..
Aku tak sempat nak update..
Kalau tak silap aku hari ke 15 macam tu dapat pump..
Taknya aku update..
Masuk tahun baru pun tak update aku ni..
Hahaha..
Tapi Maryam genap 30hari aku update..
Cumanya tak kuaq pun dalam blog aku..
Status dia publishing..
Entahla kenapa..

Ok ok melalut jauh..
Cerita pump balik..
Ok.. aku cari2 jugak pump manual buat sementara aku nak beli double pump..
Aku gugel lah sana sini..
Brand itu brand ini...
Bagus ke tak..
Testimonial semua aku baca..
Haa tudia..
Punya bersemangat aku nak bagi Maryam minum susu aku..
Aku risau stok tak cukup..
Dok berzikir dalam hati..
Kena saiko diri..saiko otak.. baru susu banyak..heeee

Jadinya...
Aku ni teringin nak pakai Medela Freestyle tu..
Sapa tak mau..
Walaupun nafsu besaq tak sama dengan poket..haaahaa..
Jadinya pakai Medela manual pun jadi lah..
So gugel sana sini..
Aku berkenan lah dengan Medela Harmony.. dah itu ja yang aku jumpa pun..
Pastu dalam pada aku gugel cari sapa juai pump ni lagi murah..
Aku jumpa seorang ni jual Medela Harmony Sealed (MHS)..
Aku baca review dia.. macam best ja kan..
Pastu bila aku gugel pasai MHS..
Orang lain akan mention nama dia yang jual..

Jadinya aku wassap terus la Kina ni..
Alhamdulillah layanan dia terbaik lah..
Pastu kebetulan time aku nak tu..
Memang tengah tunggu stok sampai..
Kalau tak silap 13hb Jan kot akan sampai..
Jadi aku bayar deposit rm50 dulu..
Untuk booking..
Pastu Kina wassapp aku beberapa hari lepas tu cakap stok sampai..
Jadi kena bank in balance lagi rm90..
Aku tnya sekali postage ka..
Dia iya kan..
Aku pelik.. ermm..
Murahnya.. maybe sebab sealed kan..without kotak..
Aku pun tak perlu kotak2.. aku buang jugak satgi.. hahaha..

Dalam 15hb MHS dalam genggaman..
Ewah! Macam dapat award..ngeee..

Pastu start la sesi mengepam aku..
Mula2 dapat 2oz sebelah.. teruja aku..
Sebab mudah, cepat dan jimat masa..

Sebab apa aku kata mudah, cepat dan jimat masa?
Sebabnya.....
Satu! Parts dia sikit ja..
Dua! mudah pasang mudah basuh..
Tiga! Ada stage stimulate..ada stage biasa..aku tak tau nama apa stage kedua..lupa.. hahaha..macam pump elektrik..jadi susu banyak kuaq.. jimat masa aku..

So far.. sekali pump aku dapat 4oz - 5oz..
Alhamdulillah..
Bagi aku da banyak la tu..

Jadi... hampa kalau nak cari pump manual terbaik..
Memang aku cadangkan beli Medela Harmony Sealed ni dekat KINA..

p/s: aku dah beli jugak Spectra M1. Nanti aku cerita.. hahaha

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...