Pages

Tuesday

Maryam :: Pump

Assalamualaikum..

Aku skrg dok survey2..dok pikiaq2.. nak cari pump baru.. berbaloi dak kalo aku beli pump baru..

La ni aku ada Rumble Tuff tu tp dah rosak.. dengan pump xkeluaq susu sebelah.. dengaq motor dia bising mcm mesin rumput.. jadinya skrg breast aku bengkak..lgpun aku nk buat stok ni..

Alhamdulillah suami aku support aku nk fully breastfeed kali ni..dia bnyk dok gugel la tu..ritu time Fatimah dia bnyk diam ja bila org xberapa support aku nk BF.. tp lani dia sndiri yg cakap kna fully BF smpai Maryam umo 6bulan..

Jadinya aku pun plan nk cri pump lain la..
Kalo boleh nk cari pump double pumping punya mcm rumble tuff tu.. senang..
Dan aku nak yang rechargeable battery punya.. antara pump yg ada built in battery ni skrg Spectra M1 dan Rumble Tuff Mighty Tyke..ni yg aku tau la..
Hampa jgn rekemen Medela Freestyle lak..memang aku xmampu yg tu..hahaha

Mcm Spectra M1 tu officemate aku ada pakai..aku tgk praktikal gila dia guna.. dalam keta pun dia penah pump..xdengaq bunyi pun time dia pump..pastu Ruble Tuff yg baru RT Mighty Tyke la baru nya produk dari RT.. kecik gila moto dia.. senyap gila bunyi dia..

Aku dpt review dr Pumponthego la.. tempat len aku xsurvey lagi..Spectra M1 tu RM499 + free gift.. RT Mighty Tyke lak RM479 + free gift kalo tak silap..

Jadinya aku confuse nak beli yg mana..huhu.. dua2 lebih kurang ja harga dia.. pastu Spectra M1 tu aku sendiri da tgk dia nya outcome..memang terbaik officemate aku guna.. RT mighty tyke lak aku xpenah tgk org guna lagi..

Pastu aku belah bagi nk beli ka tak sebab nak pakai duit bnyk ni nak masuk umah baru..takkan aku nk minta kat suami aku..cian dia..hehe.. jadinya aku back up plan nk bli Medela Harmony ja..kt pumponthego rm180 kalo tak silap..

Jadi sekarang aku jadi seorang ibu yang dalam dilemma..
Aku memang niat nk BF Maryam 2thn..huhu

Tolong aku kawan2..apa pendapat hampa? Huhu

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...