Pages

Friday

Ia bertandang lagi

Tetiba teringat... Hari jumaat jugak nikah aritu... :)

Jom imbas kembali...

Waktu nikah tu janji koi 10 tapi sebab dok bersiap sakan, terlambat sepuloh minit..

waktu sampai masjid, dah penuh dah orang ramai...

tok imam dan saksi2 dah tunggu.. ramai jugak tok imam bawak kawan2.. kebanyakkan kawan2 abah jugak kot sebab tengok abah sembang rabung ja hehehe...

so, time nak nikah tu, dok jauh sikit dari tempat lelaki, so xberapa dengar lagipun saya kan ditemani BFF la, si Fyna da goges tu dengan sepupu, Nana... apa lagi, dok berposing la, berborak la... sebab nak fokus ke khutbah tu xberapa dengar... kekadang tu dengaq depa dok gelak2 ja... butiran khutbah tu xjelas...hehe..

pastu dengaq tok imam or yang saksi kata, p mintak sign, so abah ikut sekali la... yang saksi tu bagitau abah ikut apa yang dia cakap..macam mintak izin untuk nikahkan saya dengan suami la... heee.. time tu syahdu nya.. xmampu nak tengok muka abah sebab takut nangissss... huhuhu.. kata kat abah, awat tanya macam tu..mesti la nak.. heee... setuju orang kata... heeee...

Pastu depa soh sign few pages jugak la kan... heee...

then, mula la sesi akad nikah... Abah nak nikahkan sendiri sebab abah kata nie yang terakhir dah abah nak jadi wali... lagipun ralat time kakten dulu xdan nak gtau tok imam, tok imam dah isi nama sendiri sebagai orang yang nak akad... kali nie, waktu p umah tok imam lagi, abah dah bagitau "Saya nak akad sendiri ya Tok" heeee....

Sebelum akad, depa soh En.Suami try dulu nak terima nikah lafaz camna..so dengar la jelas sikit sebab suasana sunyi ja... En. Suami dari berapa hari dok hafal dah sebab waktu saya kol malam sebelum tu, ada la en. suami try lafaz... hehehe...

Saat nak nikah tu, sempat la tengok abah... sebab abah kata abah yang neves...takut abah yang kena 2 3 kali lafaz... en.tunang time tu en. suami saya kata kalo abah 2 3 kali dia lagi banyak kali..sebab mestu terikut neves nya... hehee..tapi akhirnya kedua2 Hero saya nie sekali lafaz ja... hehe.. time tu macam sedih + syahdu gtu tapi control lagi sebab pikir nanti makeup comot (ada ka pikir gtu kan?) heee...

Cakap kat sepupu dengan Fyna, Yes, kawin jugak aku...heeee...

ok la... nanti saya cerita lagi ye... hehe..

jom cekidautttt sesi autograph... fuhh! rasa macam artis bila semua camera tuju kat kita... hahaha...
syokkk jadi pengantin nieee... heeee










xoxo

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...