Pages

Wednesday

Persoalan yang selalu di soalkan

assalamualaikum...


apa soalan yang selalu ditanya akhir2 ini kepada anda?

kepada saya? ni haaaaa.....


macam na dengan persiapan kenduri? dah selesai ka?takat mana dah?


nak jawab macamna ek... -.-"

macam2 lagi sebenarnya xbuat...bukan xmau buat tapi xleh nak buat apa2 pun lagi... saya pun dah belajar dari pengalaman time kenuri kakten dulu...bila buat keja last minit..oooihhh!letihnya la...bayangkan kakten nikah koi 10pagi hari kenuri tu jugak, saya ngan kupu2 ku a.k.a. PiahPiah still panjat tangga gantung scallop kt pelamin lagi kol 9pagi tu...pastu rushing mandi manda, make up sikit bagi cun sikit demi menutup mata ala-ala panda, angkara lingkaran hitam di bawah mata tu..malam sebelum tu jugak kena siapkan cenderahati untuk tetamu jua, kemas2 rumah jua, buat pelamin anganku jua, packing cokelat dalam plastic jua dan macam2 lagi la...saya serik dah!xmo xmo buat keja last minit macam tu dah..gila penat doi!~

untuk kenuri kali ni disebabkan kenuri dua sekali demi jimat wang ringgit serta kedua2 nya sudah sampai seru untuk berpasangan (ceh~! ayat xleh blah kan.. ;p), jadi nak buat apa pun kena dua2 setuju la..xleh la buat keputusan sebelah pihak kan..tapi apa kan daya, kita yang rancang, Allah yang tentukan.. Kenapa bunyi macam pasrah je nie? mai kita imbau kembali kisah nie...

...Alkisah Kain Kenduri...

saya plan nak nikah pakai warna pink ala-ala Nadia Bayu yang cun melecun hidung terpacak tu..jatuh cinta dengan pink beliau tu..pastu time kenduri memang plan nak pakai Hijau la..faveret kaler den tu... memang dari kecik sampai ke tua nie memang tu la angan2 ku..tgk statement ni, dari kecik tu berangan nak kawen, galaksss di situ..eiuwww! gediks jua..hahaha.. sambung semula cerita nya..hehe..sudah melalut ke laut belakang rumah dah..hahaha..melalut lagi haku nie! dish! dish! tepuk dahi sendiri.. (T__T)..sambung story morning glory...

di suatu hari di hari raya, kak cecillia a.k.a kakak ipar ku ini, tunjuk kain untuk depa pakai time kenuri kat yan nie...tengok2 kain chiffon kaler hitam, satin kaler kelabu...Uh Uh Uh..kenapa tema haku lari nie.. xleh nak kejar dah nie.. huhu... terpikir2, xkan nak pakai hijau di kala itu, dah nampak macam menumpang kenduri orang ja kan..so buat decision nak pakai putih ja la..boleh sama dengan Nadia Bayu si awekss Cun itu..barula sama dengan kan..hehehe.. bincang dengan Lilis, dia on je...hehe..tapi semalam Lilis tnya saya boleh ke kalau time nikah pakai putih tu, time kenuri pakai pink...dengan pantas, saya menolak...mana boleh kan..kita nak sama dengan Nadia Bayu.. hehehe...

Jadi settle bab kain...nikah kaler PINK oooo, kenuri di Yan kaler PUTIH, kenuri di KN kaler BIRU cantikk ooooo....


...Alkisah Kak Jemputan...

demi menjimat ongkos kad jemputan, saya dengan Lilis bercadang nak buat sekali ja Kad..yang bermaksud, satu kad ada kedua2 belah pihak...kan jimat tu..pastu Lilis nak buat guna kertas A4 biasa tu ja...tau kan macamna kan? sebab Lilis kata, kat kg dia xpa bagi kad tu pun orang mai makan kenduri sama ja..asalkan kita ikhlas jemput...Lilis xmau baut kad mahai2 nanti orang buang dalam tong sampah ja...Duit tu.. huhuhu..

so bila dah buat keputusan tu, saya ni oohh berangan lagi la..nak kad macam tu la kad macam nie la... alih-alih suatu hari tu, abg adi tanya kad dah buat lum sebab kat Johor tu kad murah2..siap leh boh gambar lagi...saya bgtau la yang saya nak buat sekali dengan lilis...jimat....rupanya abang ku itu faham keadaan adiknya yang kais pagi makan pagi, kais petang macam petang nie... dia meng'offer'kan diri sendiri nak tolong buatkan sekali...oh oh oh! alangkan bersyukurnya saya di situ...dah settle satu bab kan.. hehehe...




inilah Nadia Bayu si cantik tu...saya berkenan sungguh dengan tema untuk bilik nya... Putih dan Pink ke merah ke purple ke saya xtau..tapi yang saya tau sungguh cantik...huhuhu...





ok la buku,






saya nak mulakan operasi packing cokelat yang telah di beli sendiri tu dalam plastic...senang sikit buat awal2, sebab sekarang nie xbuat apa2 pun.. hehehe...









xoxo





Love


No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...