Pages

Saturday

Bunga Kain

Assalamualaikum semua..


saya sibuk kebelakangan nie..akibat daripada kemalasan dan juga keterujaan diri sendiri sebab berjaya buat sendiri or orang kata Do It Yourself (DIY) bunga-bungaan sendiri..wah!teruja kau ya..haha.. sebelum nie ada try buat bunga guna crepe paper, hanya berjaya buat bunga rose yang kembang sekuntum ja..yang len xmau nya kembang..xtau pasai pa..hukhuk..


akhirnya minggu lepas, saya dah lupa kan crepe paper tu  nasib la…ada lagi 3 keping masih berbalut plastic..naseb baik aritu beli cuma 5 keping saja.. hehe..

Project DIY pertama yang berjaya ini ialah buat bunga guna kain lining yang harganya cuma RM1.80 semeter tu boleh dapat dekat 20 kuntum bunga, butang baju versi M&M rm0.20 sebiji dan dawai rm1.20 sebungkus (ada 24 batang dawai)..kain lining yang digunakan tu kain lining yang keras sikit tu..bukan yang lembut tu..idok la..itu mahal.. huahuahua..


Waktu saya blogwalking malam sabtu 2minggu lepas, terjumpa 1 blog nie, beliau ajaq cara2 nak buat kuih cara..ceh ceh.. silap lak..heehee..jangan marah haa… beliau ajar cara2 buat bunga nie tapi beliau panggil Fabric Hand Bouquet (HB).. lantak panggil apa pun..

saya terus jatuh cinta dengan bunga kain nie..wah wah..teruja nie..terus g cari kain lebih2 dalam bilik dan terus buat (tapi guna butang baju mana tah tetiba jumpa) ..ting!!terus jadi…bertambah semangat nie nak teruskan buat..tapi x la secantik blogger tu buat…dia pro kita nie amatur..hehehe..


pastu terus dapat idea untuk hiasan dekat hantaran dan juga bunga tangan la..heeee..tapi kalo 1 hantaran kena guna 10 kuntum bunga kain nie, kalo 7hantaran xke 70kuntum...aduh!aduh!cari masalah betol kan..huhuhu..tapi dah mengidam nak bunga kain nie kat hantaran kan..kena buat jugak la..hukhuk..

sekarang dah siap dalam 40 kuntum..ada yang kemas, ada yang senget benget, ada yang herot petot...nasib la.. janji puas hati kan buat sendiri..hehehe..


Dengan itu saya gelarkan ia Bunga Kain (BK)..............tapi macam x komersil ja kan..nanti kita bagi nama lain ek.. hehehe..





p/s: gambar xdak lagi sebab lum siap sepenuh nya lagi…nanti saya letak kasi surprise ye..boleh la pakat2 tengok hasil tangan sendiri buat bunga yang xberapa cantik tu dihiasi dalam kotak hantaran hasil DIY abah tersayang.. heee.. janji hati sendiri seronok sudah..hahaha

3 comments:

  1. tak sabaq la nak tengok...DIY sume2 tu...aish..hehe

    ReplyDelete
  2. kena mai tengok sendiri la..xmau boh dlm nie..haha..hehee..

    ReplyDelete
  3. kena pi kaa...?nnt wakil wani lah g....hehe

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...