Pages

Friday

Memori Raya di Hospital






kami sekeluarga ada memori syawal tahun ni..
ari rabu lepas, 08.09.10 kak aten ada mula dok kuaq air ketuban..tp d sebabkan kakten sendiri pn ni first time, dia ingat air kencing biasa ja...buat x tau ja la..
esoknya, khamis 09.09.10.. dok kuaq lagi..kali ni makin banyak..smpai dok atas kerusi pn, lencun haa..so last berbukak posa aritu, kami dok soh g check la, mana tau kot betoi air ketuban..sbb kami pn xtau kan..jadi, pas maghrib, kakten ajak aku p hospital yan..aku pn bawak la.. kt sana terus emergency room transfer ke wad besalin.. aku pn dok tunggu la kt luaq wad tu, ngn nyamuk nya..ngn panas nya..ngn esok nk raya nya...hehe.. nurse lak xcakap apa pn.. pas lama sikit, abg adi lak mai ganti.. aku balik umah la..elok smpai umah ja, terus mak kata, abg adi kol bgtau yg kak ten da kena transfer ke hospital alor star ngn ambulance sbb kakten baru 8 bulan..32 minggu tepat..

kami d rumah siap2 barang terus ke hospital alor star.. sungguh teruja.. smpai ja..mcm jakun, mana la tau..da la hospital baru, pastu besaq gila.. yang aku pelik nya, nurse dia mcm cipan..gila cakap kasar ngn orang..huhu~!!

lama gila tunggu...sampai kol 1 pagi tunggu, dok dengar takbir raya ja waktu tu..apa pn kami xtau perkembangan kakten..nurse lak mcm jebon ja...huhu~!!

dok tersengguk2 kt kerusi tu, tetiba pintu bilik menunggu tu di tolak, dan kami nmpak sorang wanita ayu berbaju pink berkain pink jgk tersenggih ja...sapa dia? mesti la kakten..xmeletup lagi ka..ingat kan da besalin..hehehe...

borak2 sat, pastu kami pn balik la sebab da lewat sgt ni..elok smpai separuh jalan, kak tepon soh mai antaq barang2 ngn baju2..patah balik..pastu smpai kt wad tu, aku ngn elit terus tolak la pintu..nk tau apa nurse tu kata kat aku ngn adik ngn mak aku?

"amboi, x reti tekan loceng ka?"

huh~~!! dengan nada yang sungguh kasaqqqq...aku mmg geram gila..aku pn xfaham napa nurse skrg mcm cipan..mesti nk cakap kasaq2...mentaliti xberubah2 lagi ka..huh!~~..
pas antaq semua tu, kami pn balik la..sbb da koi 3, gila letih..








10.09.10 HARI RAYA AIDILFITRI


kami solat sunat kt taman ja..pastu terus gerak ke hosp..smpai ja..ingtkn da meletup..tp xlagi..
baby xmau kuaq lagi..air ketuban dok kuaq2 jgk..hehe..tp muka kakten ceria ja.. hehe...

Harap2 syawal ni bawa seribu satu kenangan dan kebahagiaan kt kak aten..semoga dia tabah hadapi semua ni..hadapi saat getir melahirkan tanpa seorang suami d sisi..
tp kami adik beradik , mak abah sentiasa di sisi..hehe..lupakan lelaki tu..huhu~!!

p/s: teruja menanti baby syawal ni..hehe


////




xoxo

1 comment:

  1. Salam idilfitri

    Selamat menyambut baby baru. Baby dah kuar ker saat ini? Apa2 Tahniah dulu semoga ibu dan baby baru akan selamat. Jom, sudi2kan amik kadraya kat blog mama ya.

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...