Pages

Thursday

**I have enjoyed at MAMM**

Last 6 month aku keja as finance officer at Minebea Electronics Motor (M) S/B a.k.a MAMM...start keja 2hb June 2009..aku ingt date ni sbb mula2 tu org tu nk aku masuk 28hb May..tp aku yg demand xmau sbb 28 tu aku konvo..gila ka apa..heeee..sblum terima offer ni pn aku dpt offer kt penang, account jgk utk kedai emas tp m'harap jgk dpt kt MAMM ni sbb dekat ja ngn umah, xyah sewa2 umah..(kedekut kn..uisshhh>..)
Ari senin 2hb tu b'semangat gila nk g keja sbb ni 1st time keja kt kilang..opis hour dia 7.45 pg..mcm skolah lak..kalo start mcm tu, aku da kuar umah 6.30 sbb jarak dr umah ngn kilang da 1 jam..kuar umah, gelap2 lg..ikut jalan belakang ja..(tp aku xpandang belakang..kuhkuhkuh..)..jln dia mak ai gelap nya la..huuu..da la penakut..hehehe..smpai kilang mesti loceng da bunyi2 nya..kt sini semua gna loceng nya..heeee..break 2x..kol 11 n kol 2.30..half hour ja setiap break..aku tiap2 ari makan bawak bekal ja..kdg2 mak masak kdg2 abah masak..heee..padahal da besar panjang da kn..(ramai kt kilang yg jeles tgk bekal aku..kahkahkah..)..
Spnjang aku d sna aku da jmpa new frenships la..semua org baik ngn aku, hormat aku jd aku pn lg la hormat diorg..heee..bnyak aku belajar kt sna..best la..experience tu b'nilai la..heee..

Finance team members

Di Finance dprmnt aku da only malay, da rest chinese..so far, ok ja ngn diorg ni..aku close ngn collegue aku la..Boy Shiou Foon a.k.a Fboy a.k.a Angelina (ni nama aku bg dia..)..smpai skrg still contact lg..sbb dia alami apa yg aku alami d MAMM..hehehe..

ni la Najwa a.k.a Wawa

Aku slalu teringat kt Najwa, Kak Ina..sbb ni geng makan kuih pas solat..rindu la..ni pn geng ngutuk org jgk..(bukan ngutuk yg jahat2 pn)..heheee..

Di Import Export pn aku close sbb ni la tmpt aku ngelat kalo ngantuk ja sepnjg ari, xda keja ka..lgpn diorg bnyk bg nasihat la, kelakar2 la..heee..Cik Art,Abg Izi, Syafiq, Kak Fito dll..rindu moment tu terutamanya last day kt MAMM..IE pn ada bg bunga kt aku..terharu nya..heee..

Yg lain2 suma aku baik ja..sbb diorg baik ngn aku..nk letak nma kt sini ramai tu..jd utk semua yg m'punyai hati yg baik bg aku d MAMM aku b'syukur bertemu dan b'kawan ngn kalian semua..ermmmm...

Thanks All for befriend with me and enjoy the wonderful time at MAMM..

p/s: nanti aku upload pic masa farewell aritu..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...