Sunday

Maryam :: Bukak mulut atau Tahnik

Assalamualaikum

Alhamdulillah..
Hari ini Maryam dah 47 hari..
Dan harini jugak baru dapat buat bukak mulut dia atau pun tahnik..
Selalunya orang buat awai awai baby lahir..
Tapi untuk maryam ni..
Lepas sehari sehari lepas..
Ada masa dia kami lupa..
Ada masa cari orang nak tahnik tak dak pulak..

Untuk tahnik ni..
Orang kata kita kena cari orang alim ulamak atau pun orang yang kuat agama..
Fatimah ritu kami buat kat kampung laki aku..sepupu dia buatkan..
Maryam ni pulak..dah memang dari mula famili aku ja amek kisah pun..
Jadi kami mintak tolong jiran depan umah mak abah aku..
Depa kira nya alim ulamak jgk..
Tapi sempoi2 ja..
Cikgu laki bini..tapi bagus2..
Nama dia abg awi ngan kak eli..
Nama rock kan? Hehehe..

Harini ada majlis mak aku bersara..
Jadi kami buatkan tahnik skali..
Tapi tunggu abg awi ngan kak eli balik dari sekolah dulu la..
Aku cuma sediakan kurma dengan ayaq zamzam ja..
Pastu abg awi ngan kak eli yang buat kan semua..
Maryam lak mula mula tu qeyau2..
Lepas dah bagi makan kurma minum ayaq zam zam terus diam..
Sengih sengih ja..
Sedap la tu.. manis2 kurma.. hehe..

Alhamdulillah..
Setel dah satu bab untuk Maryam..
Tunggu akikah ja ni..
Tunggu nak buat skali ngan kenduri masuk rumah baru.. hehehe..

1 comment:

  1. asalam.saya orang baru dalam blog. Join la blog saya. shazwaniafiq.blogspot.com =)

    ReplyDelete

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...