Pages

Wednesday

Mencari yang terbaik..

Bismillah


As salam..


Live dari office nie..
plan tadi nak amek MC sebab letih gila kau..
sampai koi 2 pagi td dari Puchong..
letih sangat sangat..

sebab sehari x makan nasik pun..
dari pagi sampai ke kol 6ptg baru makan..
tu pun makan soto ja..
sebab xberani..
perut angin..takut muntah..
balik rumah baru makan nasik..
abah beli nasi bungkus.. huhuhuhu..

kemarin ke Puchong untuk interview di LKIM..
sesi pagi tu ada ujian bertulis..
dia bagi trial balance soh buat P&L dan B/S..
tapi dalam bahasa melayu la..
Imbangan duga, penyata untung rugi, kunci kira kira..
gila kau..terus konfiuss aku.. hahaha..
tapi soklan straight forward..
bukan nak bangga diri dapat buat kan..
tapi macam terlalu simple lak bagi aku..
maybe sebab selalu buat kot kan.. huhu..
waktu dok buat tu macam dok pikiaq mesti ada sesuatu nie..
sebab soklan dia terlalu simple..maybe ada tricky kat mana mana yang aku x sedaq..
last rupa rupanya.. memang simple gitu ja..huhuhu..

lepas dah exam baru ada sesi interview..
by group..
tunggu punya lama..
sampai ke kol 4 baru kena panggil..
mula mula tu aku macam malas nak tunggu la..
tapi pikiaq balik mai jauh gila.. rugi lak nak balik gitu ja..
so stay lagi..
tapi aku lagi kecian kat mak abah aku..
anak aku lagi..seharian dok tunggu kat bawah..
dengan nak menyusu anak lagi..
huhuhu..

so sekarang aku redha..
aku pecaya dengan rezeki Allah..
kalo rezeki aku Alhamdulillah..
kalo bukan rezeki aku Alhamdulillah jugak.. sebab aku tau,
Allah nak bagi rezeki yang lain kat aku..
hehehe..

aku ok ja sebab panel panel interview tu x menyakitkan hati aku..
macam aku p bernas dulu tu..
kat LKIM nie macam bagi pro and con yang aku rasa betol kan..
dari keja aku sekarang yang lagi stabil dan gaji lagi tinggi..
xkan nak p keja kt sana yang cost of living tinggi dan gaji rendah sikit dari gaji sekarang kan..
tapi tu la..
aku cakap aku nak cari carier yang lagi better dari sekarang..
sebab rasa macam terlalu selesa kan.. huhuhuhu..

apa pun aku tawakkal..
aku tau rezeki aku ada..
tapi xtahu la kat mana kan.. hehehe

Allah ada.. aku yakin dengan perancangan Dia..
hehehe..

apa pun aku syukur sangat sangat kami selamat p selamat balik..
mak abah aku support aku x kira masa dan keadaan...
sanggup susah payah untuk aku kan...
cian mak aku kena jaga anak aku time aku interview..
abah aku pun sama.. dengan nak drive lagi..mengantok letih lagi..
pastu aku bersyukur aku ada kawan yang baik..
sanggup bagi kami p dok umah famili dia..
pastu pagi tu bawak kami p LKIM..

Allahuakhbar!!
aku dikelilingi orang yang baik baik..


semua Allah ja yang mampu balas.. huhuhu..


sehari sebelum tu.. dok study last sekali tertidoq

puteri tidoq xingat apa waktu p

antara calon calon dok tunggu giliran

calon calon nya

bergegaq gegaq pas interview ni.. letih

idris tidoq terhelei.. 

dah bangun main ngan fatimah lak..





xoxo




Love!!






No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...