Pages

Friday

Raya Haji 2019

Hari raya haji tahun ni, aku dan keluarga kecil aku tak balik kampung jugak untuk beraya.
Sejak berpindah duduk di Langkawi, ini kali ke 3 kami beraya haji di Langkawi.
sebab cuti raya haji tak panjang macam cuti raya puasa..

jadi tahun ni ada kelainan sikit
aku cuti seminggu
tapi kami tak balik jugak tahun ni
sebab keluarga aku semua nak mai beraya di Langkawi..
sejak aku dengar mak abah kata depa nak beraya di Langkawi, aku punya gembira..
kebetulan rezeki aku, dapat kuarters dah selesa yang muat semua orang walaupun kelengkapan rumah tak lengkap sangat

Jadi lepas keja hari Jumaat, aku dah start kemas rumah
basuh kain baju, cuci dapur, cuci toilet.. semua la
kemas kotak pindah rumah yang belum unpack
malam tu pulak ribut melanda Langkawi, teruk jugak
Alhamdulillah rumah kami takda apa.. bocor ja sikit..
malam tu pun anak-anak tido awal sebab semua teruja nak tunggu sepupu mai
Hari Sabtu, anak-anak pun bangun awal, siap tunggu nak pi jeti ambik famili aku sampai. Li keja lagi hari Sabtu ni.
Depa sampai jeti dalam pukul 3 macam tu.. melompat lompat la anak-anak aku tengok semua orang ada..
Hari tu semua mai kecuali Amin Ayu sekeluarga..depa akan mai hari raya..nak beraya dulu di Dulang.

Terus dipendekkan cerita, alhamdulillah rumah aku muat ja untuk semua..

Pagi raya kelam kabut siap dan nk p solat raya di surau Perumahan B.. bestnya masa tu..sebab suasana raya di tempat baru kan..kelainan sikit..lepas solat ada sikit jamuan depa buat, kami alas-alas perut dulu sebab sebelum solat tadi mak dah masak koey teow goreng dan ada beli lemang..

Tengahari sikit, Amin sekeluarga sampai.. jadi lengkap la keluarga aku, semua ada..
Alhamdulillah..
aku macam sebak jugak bila tengok semua anak menakan aku ada dan anak-anak aku seronok main dengan sepupu depa..
Petang raya mak aku ajak pi lepak tepi pantai.. mak ajak pi pantai kok..
apa lagi memang pi nak bagi anak-anak semua mandi lautkan..
kami yang tua ni, tengok dari tepi je lah..hehe
pi hari cuti umum, jadi kedai makan semua tak bukak..
pi mandi laut semata mata..







4 hari 3 malam keluarga aku mai Langkawi ni,
kami banyak makan, sembang, tido, sembang, main, makan..itu ja..
tak jalan mana sangat..

Hari last tu, depa nk balik tu baru sempat bergambar..







Alhamdulillah
aku bersyukur sangat aku dapat berkumpul ramai-ramai dengan ahli keluarga aku

Tokwan ada cakap
"Bila lagi kita dapat berkumpul ramai-ramai semua ada macam ni"

sedih tau
aku sedih sebak ja waktu dok bye bye depa kat dalam jeti tu












No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...