Pages

Saturday

Fatimah admitted

bismillah

assalamualaikum

haa skrg live dr hosp pantai sg petani.. Fatimah admitted.. dah 2 malam dah di sini..

jumaat lepas mak mengasuh kol dalam kol 12 tghari yg Fatimah demam panas.. jadi aku ngan suami terus g amek nak bwk ke klinik.. bab demam ni aku risau takut sampai kena tarik ka sawan ka.. lgpun minggu tu Idris pun admit hosp yan sbb sakit kaki tangan mulut.. aku takut fatimah berjangkit ja..

kat klinik, doc just ckp demam, balik kena selalu jelom, time tu suhu 37.70.. doc bg ubat demam n selsema.. tu ja.. ubat demam pun hat liquid.. bukan hat masuk bontot tu..

dari klinik terus blk umah mak mngasuh.. nak antaq Fatimah sbb selalunya demam dia akan surut..sementara tunggu abah dia solat jumaat, aku stay kt umah mak la.. time tu Fatimah muntah dekat 5 kali.. habih jubah aku..tudung aku semua kena muntah dia..lepas dah muntah2..terus dia lena..

bila dia tengah lena, aku balik umah dulu nak tukaq baju.. dalam kol 4 aku g semula umah mak, tengok2 demam dia koi panas.. panas sungguh.. tak pernah sepanas tu.. dia dok merengek rengek.. so aku pun bagi susu, tepuk tepuk.. dia lena sat.. pastu bila dia jaga macam kebah sikit..kami pun bawak dia p kenduri jiran mak.. time tu dah sihat sikit.. nampak muka memang tengah sakit..semua jiran2 cakap muka lain sbb slalu ceria ja..huhu

malam tu aku bagi dia tidoq awal sbb suami aku kena Ot.. tp time tu suhu dia memang panas sungguh.. macam haba gila time dia dok tidoq kat aku.. bila suami aku balik, dia terus ajak aku p hosp pantai sbb suhu badan fatimah panas sangat.. kami takut tarik..

sampai hosp, terus ke emergency.. check suhu dah 40c.. berat dah 8.5 kg..turun 0.5 kg.. pastu doc masukkan ubat ke bontot.. and dia tnya nak ubat balik or admitted.. so aku tanya dia, ada kemungkinan panas dia lagi naik ka..atau kena tarik x.. doc tanya aku lagi ftimah aktif dak..so aku ckp tak aktif langsung.. minum makan semua tak mau..muntah2 banyak kali..

so Fatimah admitted..

No comments:

Post a Comment

orang cakap cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...